Společnost


Doskočilová Žaneta

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#7388Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.07.2015, před 9 lety

Tomáš Procházka

Znění stížnosti

Zakoupil jsem postel+matrace+rošt již zmíněné firmy za 5590 Kč.Za týden praskl rošt,byl zaslán nový bez jakéhokoli posouzení, poté opakovaně praskl, matrace byla nevyhovující,za 2 měsíce byla proleželá skoro jako za 10 let používání, celé zboží jsem sám osobně dovezl na reklamaci,předal zboží i s reklamačním formulářem, za cca 15 dní jsem dostal odpověď, že je má reklamace neuznaná, že se se mnou dopravce spojí a doveze zboží, uběhly 2 měsíce a nikdo se mi neozval, zavolal jsem na firmu a tam mě odkázali na napsaní e-mailu paní Žanetě Doskočilové, za den odepsala, že mi byla reklamace zamítnuta již 11.6. a proto žádá o adresu kam má zboží poslat, na reklamačním formuláři bylo mé tel. číslo i adresa, tak nedivím důvod proč se neozvali dříve, nebo aspoň napsali e-mail, a pod tímto vším se podepsala paní Jana Malátná,nevím tedy o koho se jedná když jsem psal e-mail paní Ž. Doskočilové. Požaduji vrácení peněz,jelikož z mého hlediska mám pocit, že rošt bude stále praskat a matrace už lepší nebude. Hlavně jsem zklamán z komunikací firmy a jednáním i když jsem měl otázky co a jak bude dál, e-mailu jsem se nedočkal. Děkuji Tomáš Procházka


Produkt

MAD 29 Postel eureka+matrace+rošt 180x200 cm


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2015 14:36, před 9 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Co se týče délky reklamačního řízení, prodávající nebo jím pověřený pracovník má dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V případě, že spotřebitel zboží nepřebírá na prodejně, ale je mu prodávajícím zasíláno, považuje se reklamace za vyřízenou dnem odeslání zboží zpět spotřebiteli.

Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodávajícímu v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou, kterou je třeba uchovat. Zároveň je vhodné určit prodávajícímu přiměřenou lhůtu pro vrácení finančních prostředků.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2015 16:43, před 9 lety

Podnikatel nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.