Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
prosím o radu jak postupovat v případě zamitnute reklamace. V červenci 2023 jsme si koupili na Alze v Děčíně kavovar Philips Series 800 EP0824/00 za 5 999,-. V prosinci 2023 přestal fungovat na mletou kávu. Funguje pouze na zrnkovou. Ještě v prosinci jsme ho reklamovali číslo reklamace ***. Po 3 týdnech nám ho zasílají zpět s tím, ze se vada neprokázala. Což je naprostá hloupost. Víme, ze na tu mletou kávu to proste přestalo fungovat a nejde to. Peníze nevrátili, zboží neopravili. Asi 3x jsem se během reklamace obracela i na zákaznickou linku kde mi vždycky řekli, ze kavovar je pouze na diagnostice. Trvame již na vracení peněz. Prosím o Vaši radu jak máme postupovat. Na Alze jsme do tetka nakupovali velice často. Toto je naše první reklamace a hnedka bohužel špatná zkušenost. Prosím Vás o radu jak postupovat? Manžel trvá na osloveni právníka, tak zkusím ještě Vás poprosit o radu. Dekuji.
Philips Series 800 EP0824/00
Vracení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud se vada stále projevuje i po převzetí zboží z reklamace, jednalo by se pravděpodobně o nevyřízení reklamace řádně a včas.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že se jí stížnost již podařilo vyřešit. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.