Společnost


ZONES s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#73890Prodej neoriginalnich dilu a nasledne zamitnuti reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2024, před 12 měsíci

Stanislav Zwias

Znění stížnosti

Dobry den. Od zminene spolecnosti sem si objednal 2x LCD s dotykovou plochou. Po mozntazi ale vse prestalo fungovat. Kontaktoval sem firmu, ale ta zamitla mou reklamaci. Prodavaji cinske neoriginalni dily a nikde nic neuvadeji. Opravil jsem stovky elefonu a jine drobne elektroniky, ale vzdy s originalnimi dily a vzdy vse fungovalo do zivotnosti zarizeni. Od vymeny LCD, po vymenu cipu, baterii, led diod smd a jine si dovolim rict, ze uz za roky mam nejakou zkusenost opravare.


Produkt

Kód produktu: 1025096 EAN kód: 8596115591042 Výrobce: OEM LCD display Xiaomi Redmi 9A / Redmi 9C / Redmi 9AT + dotykové sklo černý


Požadované řešení

Prezkoumani reseni


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2024 10:43, před 12 měsíci

V tomto případě si nejsme jisti, zda je jedná o vztah spotřebitele a podnikatele, s ohledem na povahu našich služeb to však budeme předpokládat.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.1.2024 12:36, před 12 měsíci

Dobrý den, pane Zwiasi,

Vámi zaslané díly na reklamaci byly otestovány a jsou plně funkční. Reklamace je zamíntuna na základě mechanického poškození a znehodnocení dílů způsobeného použitím chybné chemie při montážim viz přiložená fotodokumentace.
O všem, včetně přiložené fotodokumentace, jste byl informován v protokolu o opravě na našem portálu oprav, emailem i telefonicky, to vše v zákonné lhůtě.
Xiaomi je čínský výrobce telefonů, tedy i díly pochází z této země. Díl je jasně označen = Výrobce: OEM, jak i sám ve stížnosti zmiňujete.
U dílu je také jasně v popisu uvedeno doporučení a odbornou montáž servisem. V balíku je přiložen leták s komplletními instrukcemi, jak postupovat při případné montáži svépomocí a čeho se vyvarovat.
Mimo jiné i upozornění na použití k tomuto účelu vhodné chemie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.1.2024 13:32, před 12 měsíci


Stanislav Zwias

Chemie i davkovani pouzivam u vsech stejne a jake ma byt. LCD od dotyku se odlepoval uz od vyroby, proto zateklo tam, kam nema. Original dil vypada plne jinak a zadne takove poskozeni nikdy nedoslo, protoze veskere dily k sobe licuji od vyroby.¨A tvrdit, ze OEM je vyrobce, neco bych si o tom nastudoval. Servis sice nemam, ale rozhodne vetsi zkusenosti nez-li jen jakoz to prodejce nejakych pochybnych dilu, ac o tom nemate absolutne poneti.


Vyjadreni pro dTest: V tomto smeru jde jen o spotrebitele. Dily meli byt urceny pro me.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2024 12:40, před 12 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Protože se jedná o vztah spotřebitele s podnikatelem, uplatní se tzv. domněnka vadnosti (viz původní vyjádření). Společnost musí tedy prokázat, že vada na displeji nebyla. V tomto případě je dle našeho názoru možné vadu způsobenou spotřebitelem prokázat např. použitím nesprávné chemie - jedná se však spíše o technickou než právní otázku. V každém případě je potřeba pro vyvrácení domněnky vadnosti využít odborný servis (což pravděpodobně společnost učinila) nebo soudního znalce.

Nesouhlasí-li spotřebitel se zamítnutím reklamace prodávajícím, může se obrátit na soudního znalce (více informací viz výše) a zamítnutí reklamace rozporovat.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2024 17:41, před 12 měsíci

Naše firma se zabývá prodejem mobilních telefonů, příslušenství a dílů, stejně tak servisem telefonů, více jak 24 let.
Roční prodeje v kategorii LCD se pohybují v řádech desetitisíců kusů.
V rámci, za tuto dobu nabytých zkušeností, jsme postupovali i při této reklamaci plně jak vyžaduje zákon i včetně posouzení poškození dílu odborným servisem.
Vždy si ale rádi necháme poradit od tak zkušených a šikovných opravářů bez servisu a jakéhokoliv podnikatelského oprávnění, jak se to má správně dělat.
Dle vyjádření dTestu doporučujeme řešit danou záležitost přes soudního znalce podáním rozporu se závěry reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.1.2024 11:56, před 12 měsíci


Stanislav Zwias

Hodnocení:

Komentář: Tímto bych uzavřel spor, protože se společnost nehodlá k tomu postavit, ani nechápe souvislosti a mluví z cesty o něčem, co bylo vysvětleno. Tímto podávám žádost k soudu o další zkoumání a řešení.