Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás o pomoc při řešení nevyřešení refundace platby.
Začátkem ledna, přesněji 4.1.2024 jsem si přes stránky Levněji.cz objednala zboží.
Platbu jsem zvolila platba kartou a byla přesměrována na platební bránu ComGate.
Údaje byly automaticky doplněny a platba ve výši 1728,- mi byla z účtu stažena.
V aplikaci České spořitelny "GEORGE" jsem byla upozorněna, že jsem poslala peníze na účet neznámého příjemce a požádala jsem u zrušení platby
Česká spořitelna mi sdělila, že musím kontaktovat ComGate, to jsem udělala.
Paní po telefonu jsem sdělila VS ***, který byl uveden na mém výpisu z účtu. Bylo mi sděleno, že adresát není neznámý, že je to portál Levněji.cz, a že mám požádat tento e-shop o refundaci platby, protože, zboží jsem zaplatila ještě jedno pomocí QR kódu, který mi přišel po zaplacení ve faktuře. Na faktuře byl uveden i jiný VS ***.
Je evidentní, že jsem za stejné zboží zaplatila 2x 1 728,- Kč (4.1.2024 a 9. 1 2024).
Již několik dní žádám prostřednictvím formuláře z jejich stránek a následně i e-mailem o refundaci platby ve výši 1728,- Kč na kartu, ze které platba proběhla nebo na účet č. ***, ze kterého byla platba zaplacena podruhé pomoci QR kódu. Platební výpisy jsem samozřejmě portálu zaslala.
„Hurá“, 16.1.2024 jsem zboží obdržela. Objednala jsem si
• Amazing mystery box Varianta: Velikost: XL
• Exklusivní nedoručené zásilky od přepravních společností Varianta
U těchto balíčku portál uvádí, že uvnitř jsou věci přesahující hodnotu, což vůbec není pravda. Hodnota zboží když přeženu je cca 500,- Kč
Uvažuji o odstoupení od smlouvy, zaslání balíčku zpět, ale obávám se, že se budu muset znovu obrátit na vás se stížnosti.
Co mi doporučujete? Zaslané zboží je mi k ničemu, je to laciné spotřební zboží.
Děkuji, že jste.
S přáním pěkného dne
Iveta Bőhmová
• Amazing mystery box Varianta: Velikost: XL • Exklusivní nedoručené zásilky od přepravních společností Varianta
V tuto chvíli požaduji, alespoň vrácení jedné platby.
Zboží byla evidentně zaplaceno 2x
|
Tweet |
Druhá platba:
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Zboží neodpovídající objednávce:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: ATYPICAL s.r.o., Varšavská 715/36, 120 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.