Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 24.11. 2023 jsem předal osobně na prodejně tři tablety Kruger&Matze Eagle 1070 se stejnou závadou že nejdou nabít a ani zapnout, které si pracovník Mironetu přebral a sepsali jsme protokol.
Poté jsem očekával že reklamace bude trvat, jak mi zdělil prodejce maximálně 30 dní do 24.12. 2023 a k tomu nedošlo, během třiceti dní se nikdo neozval, jak probíhá reklamace, po 33 dnech 27.12. 2023 přišel jeden jediný tablet bez jakéhokoliv vyrozumění předem, kde nebyla uznána reklamace a pak bylo dál ticho,tak jsem 40 den 3.1.2024 kontaktoval pracovníka Mironetu, kde převzali reklamaci.
Ten mi zdělil že zbylé dva tablety nemůže dohledat a že neví jak dlouho to v servisu ještě bude a jestli tam vůbec jsou a sám mi nabídl vrácení peněz s tím jsem souhlasil, poté druhý den přišel dobropis na cenu 2x 5069,-
Tím jsem bral celou věc za vyřízenou, hold si půjdu koupit tablety znova a jinam.
Ale 9.1. 2024 mi kontaktoval přes e-mail pan PM vedoucí reklamačního oddělení z Mironetu a psal mi že se jim dva tablety najednou vrátily ze servisu opravené a že jsou zamčené a že je budou dále prodávat, čemuž jsem se divil, ale bylo mi to jedno, tak jsem mu chtěl vyjít vstříc a u dětí jsme odebrali zařízení z jejich google účtů a bral jsem to zase za vyřízenou věc, poté jsem byl asi ještě 5x panem M kontaktován že jim to pořád nejde, tak jsem mu psal a i poslal video i fotky že v účtech dětí nejsou žádné zařízení s názvem tabletů, pouze jejich telefony a notebook a to panu M nestačilo a začal mi psát, abych dětem zrušil účty s čímž jsem zásadně nesouhlasil protože tam mají své placené aplikace.
Tak mi pan M 17.1. 2024 napsal i přesto že jsem mu několikrát posílal že děti mají zařízení odebrané, e-mail že v tom případě mi žádá o zaslání peněz zpět a že mi dá ty údajně opravené tablety a nebo to předá právnímu oddělení protože jsem nepostupoval podle reklamačního řadu a tablety jsem předal zamčené.
Poté jsem mu odpověď že by nebyly zamčené, kdyby šli zapnout, ale proto jsem je reklamoval že nejdou spustit a ani nabít a z účtů děti jsou odebrány, takže mi to celé nedává smysl co po mě pan M chce. A 18.1. 2024 mi napsal že ke zrušení mělo dojít na dálku. Na což jsem už neměl sílu a chuť dál odpovídat a kontaktoval jsem vás zde s žádostí o radu a pomoc co s nimi mám dělat, jestli jsem v právu já, nebo pan M z Mironetu.
Kruger&Matz Eagle 1070 - Reklamace č. ***
Dobrý den, jde mi o to zda musím i přesto že jsem z mé strany udělal vše co šlo a přesto že Mironet nedodržel nic ani termín reklamace ani informováni o reklamaci, po mě pan M žádá nesmysl o tom že bych měl poslat zpět peníze, které jsem dostal z reklamace. Zdá se mi to jako podvod.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Spotřebitel je obecně povinen poskytnout součinnost. Při běžné opravě by to znamenalo odevzdat zařízení odemknutá či s uvedením příslušných hesel. Pokud tedy spotřebitel měl na tabletech hesla sloužící k jejich odemknutí, mohla by společnost žádat jejich poskytnutí, aby mohla tablety znovu nastavit a prodat jiným zákazníkům. Společnost však nemůže žádat hesla k aplikacím (např. Google). Odebrání zařízení z daných účtů by mělo být dle našeho názoru dostačující, neboť tím dojde automaticky k odhlášení účtu z daného zařízení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.