Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Kolegyne v me nepritomnosti a bez meho vedomi prevzala od DPD zasilku na me jmeno a zaplatila castku za dobirku 910,- kc. Kdyz jsem druhy den prijela do prace a videla ten balicek, okamzite jsem zjistovala o co se jedna, protoze jsem si nic neobjednavala. Na balicku nebyl uveden odesilatel. Kontaktovala jsem DPD zda nemaji zaznam o odesilateli, ze chci balicek poslat zpet a vratit penize. Z DPD mi podle cisla zasilky uvedli, ze se bude jednat o podvodnou zasilku a pokud chci penize zpet, mam zajit na policii podat oznameni. Oni mezitim "zmrazi" platbu a az jim od policie prijde do datove schranky zaznam o mem podani oznameni, tak mi do 30 dnu poslou penize zpet.
Na policii jsem sla, podala jsem oznameni a dal nic... tady nastava problem - policie nemuze odeslat zaznam o podani oznameni do datove schranky DPD. Proc to tak je mi vysvetlili hned z nekolika duvodu. Volala jsem tedy opet na DPD, ze mam v ruce zaznam o podani oznameni s čj, razitkem a vsemi nalezitostmi, ze jim ho muzu odeslat...ale tady jsem opet narazila na strikntni ne, ze to oznameni muzou uznat pouze ve chvili doruceni do datove schranky z oficialni datove schranky policie.
Jak to tedy je? Pokud poslu penize z uctu, mam moznost v bance pozadat o pozastaveni transakce. Proc DPD pozaduje dokumenty z policejni datove schranky. Opravdu neni jina cesta jak vratit podvedenemu jeho penize jeste v dobe kdyz jsou u prepravni spolecnosti drive nez je poslou podvodnikum? Akor kdyz vedi, ze se jedna o podvod! Nema prepravni spolecnost povinnost proverit, zda odesilatel, ktery pozaduje doruceni takovych balicku je skutecny? Neni DPD divme, ze jsou zasilky bez odedilatele, bez zpetne adresy? Prece DPD manipuluje s penezi adresatu..Co mne privedlo na myslenku - pokud by se podarilo, ze by mi DPD penize vratilo, proc je drzi 30 dni na svem uctu-je to kvuli urokum, ktere z toho rostou?
Vraceni penez
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si před převzetím a zaplacením zásilky zkontrolovali, zda se jedná o objednávku, kterou skutečně učinili.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Domníváme se, že pokud společnost uvedla, že po zaslání záznamu o oznámení od PČR peníze vrátí spotřebitelce, měly by jí být vrácené také v případě, že že záznam odešle sama spotřebitelka, pokud jsou na něm uvedeny veškeré náležitosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.