Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V pondělí 8. ledna 2024 jsem na eshopu Vyprodejpovleceni.cz udělal objednávku zboží. V průběhu objednávky jsem ve formuláři zaškrtl políčko “Nepřeji si odebírat newslettery” a zboží uhradil online kartou. Hned následující den jsem dostal do schránky nevyžádanou obchodní nabídku od tohoto eshopu. Kontaktoval jsem zpět tento eshop a upozornil, že se nepřeji dostávat obchodní nabídky. V odpovědi mi pracovnice slíbila, že moje emailová adresa bude ze zasílání newsletterů vyškrtnuta. Bohužel ještě dřív, než jsem z eshopu obdržel objednané zboží, ve čtvrtek 12. ledna, přišel další takový nevyžádaný newsletter. Na můj další protest jsem dostal shodnou odpověď – omlouváme se, vaší emailovou adresu vyškrtneme...
U obou nevyžádaných nabídek jsem si všiml tučně psaného ujištění: "Odesíláme nejpozději do 24 hodin od přijetí objednávky" - což je tvrzení nepravdivé; moje objednávka byla učiněna (a zaplacena) v pondělí, zboží bylo předáno dopravci ve čtvrtek.
Fakturu za zboží jsem nedostal po zaplacení (jak je zvykem) a ani nebyla přibalena u zboží. Teprve po emailové žádosti o zaslání faktury mi byla poslána.
Stěžuji si na to, že tento eshop nerespektuje práva zákazníka a navíc v reklamě (nevyžádaných obchodník nabídkách) používá nepravdivé údaje a sliby.
Nákup polštáře přes eshop
Zajistit nápravu především v zasílání nevyžádaných obchodních nabídek
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pouze pokud o to spotřebitel požádá. Dle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele má prodávající povinnost na žádost spotřebitele vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího. Pokud tak neučiní, hrozí prodávajícímu pokuta za správní delikt.
Pokud jde o zasílání nevyžádaných nabídek, mohlo by se jednat o agresivní obchodní praktiku ze strany podnikatele podle přílohy č. 2 písm. c) k Zákonu o ochraně spotřebitele.
Společnost je povinna dodržet zákaz agresivních obchodních praktik a spotřebitele jimi neobtěžovat.
Zároveň platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli přislíbeno, že zprávy již chodit nebudou, mělo by tak být také učiněno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
skutečně jsme obdrželi žádost o zrušení newsletteru u klienta. Kolegyně ze zákaznické podpory postupovala standardně a žádost předala na příslušné oddělení. Kolegyně potvrdila, že žádost byla zpracována. Klient nás následně oslovil podruhé, že opět dostal nevyžádanou reklamu. Ve spolupráci s IT jsme tedy ověřili, kde došlo k chybě a skutečně se jednalo o technické selhání systému. Vše jsme ihned napravili.
Samozřejmě plně respektujeme žádost zákazníka a pokud nesouhlasí se zasíláním newsletterů, z databáze jej odstraníme. V tomto ctíme zákonnou povinnost a není ani v našem zájmu jakkoliv přání zákazníka ignorovat či obcházet.
Co se týče daňového dokladu - ověřila jsem v systému a byl odeslaný v den doručení v automatickém emailu 12.1.2024 15:28. Je možné, že email byl vyhodnocen jako spam či byl zařazen do hromadné složky.
Pokud by bylo třeba informace doplnit, neváhejte se na mne obrátit.
Krásný den
Lucie Hudečková
manažerka oddělení zákaznické péče
Dobrý den,
skutečně jsme obdrželi žádost o zrušení newsletteru u klienta. Kolegyně ze zákaznické podpory postupovala standardně a žádost předala na příslušné oddělení. Kolegyně potvrdila, že žádost byla zpracována. Klient nás následně oslovil podruhé, že opět dostal nevyžádanou reklamu. Ve spolupráci s IT jsme tedy ověřili, kde došlo k chybě a skutečně se jednalo o technické selhání systému. Vše jsme ihned napravili.
Samozřejmě plně respektujeme žádost zákazníka a pokud nesouhlasí se zasíláním newsletterů, z databáze jej odstraníme. V tomto ctíme zákonnou povinnost a není ani v našem zájmu jakkoliv přání zákazníka ignorovat či obcházet.
Co se týče daňového dokladu - ověřila jsem v systému a byl odeslaný v den doručení v automatickém emailu 12.1.2024 15:28. Je možné, že email byl vyhodnocen jako spam či byl zařazen do hromadné složky.
Pokud by bylo třeba informace doplnit, neváhejte se na mne obrátit.
Krásný den
Lucie Hudečková
manažerka oddělení zákaznické péče
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Jelikož se jednalo o opakované zasílaní nevyžádaných obchodních nabídek, které společnost posílala i přes můj doležitelný nesouhlas, podal jsem na toto jednání stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů.