Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si čelovku kód zboží: DS14067707 universální dobíjecí COB LED čelovka Headlamp, kterou jsem vyzvedl v zásilkovně 14. 12. 2023. Protože nesplňovala moje požadavky, 15. 12. 2023 jsem zboží v originálním obalu spolu s kopií faktury *** a vyplněným firemním reklamačním protokolem na vrácení zboží poštou odeslal (zásilka ***). V zákonné lhůtě na vrácení zboží do 30 dnů jsem očekával vrácení částky 479,- Kč na svůj účet, jehož číslo bylo v reklamačním protokolu uvedeno.
Zboží přišlo přes obchod www.extrakup.cz kam jsem když peníze na učet nepřišly, na info@extrakup.cz mailem vrácení peněz urgoval s tím, že telefony uvedené u firmy Gadgets House s.r.o. nám. W. Churchilla 1800/2 Praha 3 nikdo nezvedá a na druhé číslo mě bylo oznámeno, že dané číslo neexistuje. Zboží od firmy, přes další firmu, což mě jako zákazníka nezajímá, neb platba za zboží šla konkrétní firmě Gadgest House na dobírku v celkové výši 607,- Kč. Firma extrakup si ode mě vyžádala kopie všech dokladů, faktury, dodacího listu, podacího lístku na poštu s tím, že danou věc budou řešit. Bohužel nula od nuly pošla.
Řekl bych, že je to názorná ukázka podvodného jednání firmy. Některé firmy jsou natolik solidní, že vrátí cenu i s poštovným. Tady bohužel nic, systém mrtvého brouka. Řeknu závěrem jen tolik, že čert už těch pár stovek vem (jsem důchodce 74 let, peněz na vyhazování ovšem nemám), jen prosím někde zveřejněte o jaké služby se jedná, aby další zákazníci nenaletěli zlodějským praktikám dané firmy.
Děkuji Kratochvíl Luďa
***
tel.: ***
PS. Veškeré náležité doklady Vám mohu naskenovat a poslat do mailu.
Vrácení dané částky.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Spotřebitel tak může od smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli dle § 1830 odst. 1 občanského zákoníku.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Gadgets House s.r.o., náměstí Winstona Churchilla 1800/2, 130 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.