Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#73949Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2024, před 12 měsíci

Ludvík Mattanelli

Znění stížnosti

14. 1 roku 2022 jsem si u společnosti CZC koupil a následně nechal sestavit PC, ve kterém byl i zdroj "Fortron HYDRO PRO 700, 700W“, již během prvních měsíců se ve zdrojí vyvinula chyba, a to, že větrák/ventilátor (fan) se občasně začal nehezky bzučet a pískat, jako kdyby kuličkové těleso (případně podobný mechanismus), který drží větrák/ventilátor zdroje byl poškozen.

Bohužel jelikož je zdroj jeden z hlavních komponentů PC a nejde bez něj používat, musel jsem to snášet (v době COVIDu jsem PC potřeboval a nemohl jsem čekat 31 dní na vyřízení reklamace). Reklamoval jsem ho teprve 15. 1  a pán na prodejně i já jsme si všimli, že na PCI-E konektoru (napájecí kabel, který spojuje Zdroj s grafickou kartou) je jeden „pin“ trochu ohořelý/ohnutý/poškozený. Jedná se o interní část kabelou, kterou nemá zákazník, jak opálit sám, a ačkoliv se nikoliv neprojevoval na chodu zdroje (či zdrojem napájené grafické karty) já i pán na prodejně jsme se schodli, že je lepší tento problém také zapsat.

19. 1 jsem obdržel SMS, že je reklamace vyřízena. Podíval jsem se tedy na www stránky společnosti CZC, kde je napsáno „vyřízená a neuznaná reklamace“. 

„Vyjádření technika: #N03 - Záruční reklamace neuznána. Zařízení nesplňuje podmínky a předpoklady záruční opravy. Zboží vykazuje známky mechanického poškození: poškozený piny konektoru na PCI-E kabelu. Dané poškození má přímou souvislost s reklamovanou vadou.“

Toto mi opakovala i Paní na infolince, která zároveň nebyla schopna mě přepojit na jakoukoliv jinou podporu, a pouze mi doporučila si najmout soudního znalce a společnost CZC dát k soudu. 

CZC se mi tedy rozhodlo tento potencionálně nebezpečný PC zdroj vrátit, a kompletně fabulovat zákazníka, že má spálený/poškozený kabel cokoliv společného se špatným chodem větráku/ventilátoru. Chtěl bych také podotknout že tento celý PC (až na GPU) byl sestaven a otestován společností CZC.


Produkt

Zdroj Fortron HYDRO PRO 700, 80+ BRONZE, 700W


Požadované řešení

Vyjádření CZC k tomuto případu, vysvětlení, proč se snaží obalamutit zákazníka výroky typu „Dané poškození má přímou souvislost s reklamovanou vadou.“ a splnění zákonné povinnosti reklamace, jako by udělal každý jiný obchod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 06:34, před 12 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.