Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.8.2015
Koupila jsem si dne 5.6.2015 ve Vaší prodejně v Praze na Zličíně nový mobilní telefon značky Alcatel model: OT-2007X
IMEI- 865160021049271
SIN- 2007X-2AALC21
Telefon je nefunkční. Nechala jsem ho reklamovat a firma BRITEX KLADNO reklamaci neuznala, že je to chyba kupujícího. Moje chyba to ale není, to jsem si jistá. Sim kartu jsem si nechala nandat ve Vašem obchodě na Zličíně, takže chyba musela vzniknout u prodejce. Nechci nikoho obvinovat, možná měl výrobek menší vadu a tohle se stalo.Protože jsem důchodkyně, byla bych ráda za oboustrannou dohodu a to bud výměnou mobilního telefonu, nebo navrácení částky 901Kč, kterou jsem za telefon zaplatila.
Děkuji za Vaší odpověd a za kladné vyřízení tohoto problému.
S pozdravem
Jindřiška Mikotová
ALCATEL OT- 2007X
Výměna mobilního telefonu, nebo navrácení částky 901Kč
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě dalších dotazů kontaktujte prosím naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.