Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Pila ani po servisu nefunguje a to stál servis víc než jiná nová pila.
za víc než 300 kč mi byl vyměněn filtr, řetězka, lišta, nastaven karburátor (údajně), ale pila stále nestartuje. Neměl jsem možnost to vyzkoušet v servisu, spěchal jsem a důvěřoval vám, ale to bylo naposled. Raději si koupím novou pilu a určitě ne Mountfield, protože prodávaté šmejdy, které se po záruce nedají ani opravit. Pokud tedy nešidíte na tom servisu, což je ale taky dost špatné. Prostě Mountfield už nikdy.
servis pily, která nestartovala
chtěl jsem jen aby startovala a fungovala. Nechal jsem k tomu vyměnit i některé součástky _řetězku, filtr, svíčku, nastavit karburátor....,Ale zjevně to buď neumíte nebo jste se na to vykašlali. Jen zaplatit jste si to nechali.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu (např. startování pily).
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u díla v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pomineme-li urážlivou úroveň stížnosti, kterou pan Arnošt volí, rádi oprávněnost jeho podnětu prověříme a pokusíme se mu pomoci. K tomu je zapotřebí uvést alespoň číslo zakázky. A pokud zakázku sjednával pod svým jménem, tak alespoň o jaké z našich servisních středisek se jednalo.
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Na základě výše uvedeného žádáme spotřebitele o doplnění požadovaných údajů, aby společnost mohla podnět řádně prověřit.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.