Počet nahlášených stížností: | 26 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dálniční známka 2024 zakoupená dne 25.12.2023 nebyla aktivivována ještě ani dne 13.1.2024.
QR kód a kód autorizační zaslaný s potvrzením o platbě je nefunkční dodnes... Žádost o
vrácení částky 1.650,-Kč byla zamítnuta!
V dotazu na SFDI jsem se dozvěděl, cituji:"Oni to tak dělají, a s nákupem/autorizací čekají, až jich bude víc".... Důvodem jsou snad množstevní slevy?!?
Naprosto zbytečná možnost v přeprodávání e-dálničních známek 2024 umožnila neseriozním
firmám občany okrádat dalšími skrytými poplatky navíc v době jejího masivního zdražování.
Státnímu fondu dopravní infrastruktury nevadí ani identické okopírování jejich web stránek
a dokonce ani kšeftování s platností/aktualizací zakoupených známek....Ostuda!!!!!!!!!!!!!
K dokreslení situace u koupi známky doporučuji otevření webu czdalnice - do detailu věrné to kopii SFDI včetně tlačítek, podobných kontaktů (e-mail, tel.) atd.
Známka zakoupená dne 25.15.2023 byla nakonec aktivována až po urgenci (požadavku o vrácení peněz) dne 15.1.24 s jinými aktivačními/qr kódy.....
Správa známy na web Dalnice.cz nefunguje dosud!!!
Přeprodávání dálničních známek 2024 na okopírovaném webu SFDI s dalšími skrytými poplatky...
Omluva,vrácení 1650,-Kč
|
Tweet |
Nedodání:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
V tomto případě však již podle popisu stížnosti plněno bylo, avšak prodávající byl v prodlení. Mimo výše uvedené tak platí, že pokud je prodávající v prodlení s dodáním zboží, jedná se o porušení smluvní povinnosti. V takovém případě by spotřebitel mohl žádat slevu z kupní ceny.
Nefunkční správa dálniční známky:
Pokud spotřebiteli nefunguje správa dálniční známky, přesto že by fungovat měla, jedná se o vadné plnění, které může spotřebitel reklamovat.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že vady dodávky musí být reklamovány bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a v případě úplného uhrazení objednávky objednatelem. Reklamace se uplatňuje vždy písemně s doručením na emailovou adresu info@czdalnice.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.