Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jedná se obchod PROCENTOV s.r.o., se sídlem Korunní 2569/108, 101 00 Praha Vinohrady, korespondenční adresa Procentov s.r.o., Lidická 219, 73581 Bohumín.
Podle veškeré mailové komunikace, fotek a kopii dokladů, objednali jsme si skříňku do koupelny s objednacím kódem 271K, což je skříňka s prostředními dvířky a prádelním košem. Obchod provedl objednávku, paní ji potvrdila a přišlo nám nakonec jiné zboží s kódem 272K, kde jsou šuplíky, tudíž konstrukčně jinak. Navíc zboží, které se standartně dodává ve dvou krabicích,což jsme si zjistili u jiného dodavatele, přišlo sice ve dvou krabicích, ale jak píše v mailu obchod Procentov, tak nám omylem poslal jednu menší krabici, která nám nepatřila, byla to nějaká jiná reklamace, a nám měla patřit jen velká krabice, kde však chyběl jakýkoli spojovací materiál, byly tam šuplíky místo dvířek a nebyl tam vůbec koš. V návodu k výrobku bylo jasně uvedeno , viz foto, že se jedná o zboží 272K, které jsme nechtěli, tudíž jsme obě krabice pečlivě zabalili, tu naši i tu reklamaci, která nám nepatřila a zboží jsme odeslali zpět a informovali e-shop, že vracíme, ale nejedná se o reklamaci vady, ale o chybně dodané zboží a neúplné, a tudíž požadujeme vrátit peníze jak za zboží tak za poštovné, které nás jako občana vyšlo na 547,- Kč. Proč mám platit za něco co posílám zpět, že mi nepatří!!!! Nebo že mi pošlou něco co jsem nechtěl.
Omlouváme se, že se obracíme na Vás, ale obchod argumentuje pouze tím, že „máme co jsme chtěli“. Peníze za objednávku nám byly vráceny, ale za zpětné poslání zboží ne, 547,- Kč. Zboží převzali, doklad o zaplacení poštovného z naší strany také.
Obchod komunikuje přes mail, někdy i telefon, ale pouze s tím, že nic nepošle, protože máme co jsme chtěli.Dostali kopii objednávky, fotky, prostě všechno.
Koupelnová skříňka s košem na prádlo Killy 40 cm Alaska bílá varianta: Alaska bílá AD-04-90271K-01
Objednávka ---Koupelnová skříňka s košem na prádlo Killy 40 cm Alaska bílá varianta: Alaska bílá AD-04-90271K-01
Dodáno ----Skříňka do koupelny vysoká Atora s košem Alaska bílá AD-04-90272K-01
A navíc zasálo něco co nám nepatřilo, tudíž požaduji vrátit poštovné za zaslání zboží zpět. Peníze za zboží již poslali
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší od počátku, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud tedy společnost vrátila cenu za zboží a jedno poštovné, splnila tím svoji povinnost, kterou v případě odstoupení od smlouvy má.
Pokud by však spotřebitelka zboží reklamovala, mohla by požadovat uhrazení poštovného, neboť platí, že reklamace je bezplatná. V rámci reklamace však platí, že spotřebitelka může požadovat primárně dodání nové věci bez vad nebo opravu věci. Odstoupení od smlouvy může žádat např. až v případě, kdy prodávající vadu odmítl odstranit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.