Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Je tomu již 3 měsíce (24.10.2023), co jsem si chtěl objednat několik produktů značky Kärcher. Nechal jsem si vypracovat individuální cenovou nabídku s tím, že všechny položky jsou skladem k okamžitému odeslání a po zaplacení mi vše obratem odešlou. Jednalo se o zboží v hodnotě 53.549,- Kč. Fakturu jsem zaplatil a čekal. Zboží nikdo neposlal a tak jsem kontaktoval přímo majitele pana Marka Rýdla. Ten mě neustále ujišťoval, že zboží je na cestě a pokaždé vymyslel nějakou výmluvu s tím, že ať ještě 2, 3 dny počkám a zboží odešlou. Toto dohadování se táhlo min. měsíc, pak jsem už definitivně rezignoval a objednávku zrušil neboli odstoupil od smlouvy. Posléze se opět nic nedělo a musel jsem zase několikrát e-shop kontaktovat a vymáhat vrácení peněz. Začátkem prosince (7.12.) mi konečně zaslali opravný daňový doklad, nic méně vrácení peněz jsem se do dnešního dne nedočkal. V současné době nikdo nekomunikuje ani přes telefon, ani emailem.
Bohužel tento obchod měl ještě v září velmi dobré hodnocení, bohužel až na přelomu roku se evidentně s podobnými problémy potýká mnoho jiných zákazníků.
Vrácení peněz resp. proplacení opravného daňového dokladu č. D20230920 a pokud možno medializace tohoto dnes již evidentně podvodného e-shopu.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu CCB Stores CZ s.r.o., Jinonická 804/80, 15800 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.