Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Zakoupený kombinovaný sporák značky Siguro v nerezovém provedenízačal v době záruky korodovat na všech čelních panelech a na madlu trouby. Poprvé jsme reklamovali u Alzy 18.11.2023. Po dohodě s prodejcem jsme se domluvily na termínu návštěvy servisního technika určeného prodejcem. Servisní technik nám zdělil že nemůže záruku uznat, protože by pak opravu platil ze svého. Do servisního protokolu č.*** napsal cituji: na povrchovou úpravu se záruka nevztahuje. To je jediný oficielní dokument který máme. Společnost Alza po té bez jakéhokoliv ohlášení dannou reklamaci stornovala a nás o ničem neinformovala. dozvěděli jsme se tuto informaci na prodejně 5.1.2024 při opětovné reklamaci zmiňované závady. Alza reklamaci zamítla téměř okamžitě a to 13.1.2024 s vijídřením cituji: né vždy věci dopadnou tak, jak by chom si přáli. Neobdrželi jsme žádné vyjádření důvodu zamítnutí. Jediné na co se společnost Alza stále odkazuje je servisní protokol č. *** s popisem viz výše.
Na závěr musím podotknout že spotřebič byl zakoupen 25.1.2022 a při koupi nebylo nikde ze strany společnosti Alza uvedeno, že na jakékoliv díly zmiňovaného spotřebiče se záruka nevztahuje, či jsou ze záruky vyňaty. Manuál výrobce jsme dodržovali, a nepoužívali žádné abrazivní prostředky a ani nástroje (kartáče, drátěnky a pod) což vyplívá i z popisu na příjemce i nám zaslané výdejce ze skladu, že spotřebič nemá žádné viditelné mechanické a jiné poškození.
Kombinovaná sporák SIGURO SO-P350 Combinet Store Inox, SN: ***
Po Společnosti Alza jsme požadovali výměnu vadných dílů, nebo vrácení kupní cenyA
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
O vyřízení reklamace (zamítnuta či uznána) by měl být spotřebitel ve 30denní lhůtě (pokud nebyla domluvena mezi stranami lhůta delší) společností informován.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. Reklamace byla ze strany naší společnosti přehodnocená, tedy vyřízená vystavením dobropisu, na základě kterého budeme kupujícímu vracet finanční prostředky. Pokud bude paní Dobroruková souhlasit, prosím Vás o uzavření tohoto případu. Předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se ke stížnosti mohla vyjádřit a případně ji uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, děkujeme společnosti dTest za pomoc s vyřízením případu.
Alza v našem případě opakovaně porušovala obchodní zákoník, až po oznámení že věc předáváme ČOI se věci dali do pohybu a reklamace byla vyřízena tak jak měla byt. Peníze nám byly vráceny.
Hezký den