Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#74035Protiprávně nevyřešená reklamace rezavějícího spotřebiče v záruce

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2024, před 12 měsíci

Anžela Dobroruková

Znění stížnosti

Zakoupený kombinovaný sporák značky Siguro v nerezovém provedenízačal v době záruky korodovat na všech čelních panelech a na madlu trouby. Poprvé jsme reklamovali u Alzy 18.11.2023. Po dohodě s prodejcem jsme se domluvily na termínu návštěvy servisního technika určeného prodejcem. Servisní technik nám zdělil že nemůže záruku uznat, protože by pak opravu platil ze svého. Do servisního protokolu č.*** napsal cituji: na povrchovou úpravu se záruka nevztahuje. To je jediný oficielní dokument který máme. Společnost Alza po té bez jakéhokoliv ohlášení dannou reklamaci stornovala a nás o ničem neinformovala. dozvěděli jsme se tuto informaci na prodejně 5.1.2024 při opětovné reklamaci zmiňované závady. Alza reklamaci zamítla téměř okamžitě a to 13.1.2024 s vijídřením cituji: né vždy věci dopadnou tak, jak by chom si přáli. Neobdrželi jsme žádné vyjádření důvodu zamítnutí. Jediné na co se společnost Alza stále odkazuje je servisní protokol č. *** s popisem viz výše.
Na závěr musím podotknout že spotřebič byl zakoupen 25.1.2022 a při koupi nebylo nikde ze strany společnosti Alza uvedeno, že na jakékoliv díly zmiňovaného spotřebiče se záruka nevztahuje, či jsou ze záruky vyňaty. Manuál výrobce jsme dodržovali, a nepoužívali žádné abrazivní prostředky a ani nástroje (kartáče, drátěnky a pod) což vyplívá i z popisu na příjemce i nám zaslané výdejce ze skladu, že spotřebič nemá žádné viditelné mechanické a jiné poškození.


Produkt

Kombinovaná sporák SIGURO SO-P350 Combinet Store Inox, SN: ***


Požadované řešení

Po Společnosti Alza jsme požadovali výměnu vadných dílů, nebo vrácení kupní cenyA


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2024 10:48, před 12 měsíci

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

O vyřízení reklamace (zamítnuta či uznána) by měl být spotřebitel ve 30denní lhůtě (pokud nebyla domluvena mezi stranami lhůta delší) společností informován.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.2.2024 08:30, před 12 měsíci

Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. Reklamace byla ze strany naší společnosti přehodnocená, tedy vyřízená vystavením dobropisu, na základě kterého budeme kupujícímu vracet finanční prostředky. Pokud bude paní Dobroruková souhlasit, prosím Vás o uzavření tohoto případu. Předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2024 08:39, před 12 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se ke stížnosti mohla vyjádřit a případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.2.2024 19:52, před 11 měsíci


Anžela Dobroruková

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, děkujeme společnosti dTest za pomoc s vyřízením případu.
Alza v našem případě opakovaně porušovala obchodní zákoník, až po oznámení že věc předáváme ČOI se věci dali do pohybu a reklamace byla vyřízena tak jak měla byt. Peníze nám byly vráceny.

Hezký den