Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu 2023 mi bylo dodáno chodítko, které jsem zaplatil podle smlouvy přepravci dobírkou.O tom, že jsem přepravci zaplatil svědčí fakt,že michodítko předal.Doklad o zaplacení jsem buď neobdržel nebo jsem si jej neuschoval.Nyní po roce po mně dodavatel vymáhá uhrazení faktury,přičemž na faktuře je uvedeno "NeplaŤte
uhrazeno dobírkou." Dvojí úhradu samozřejmě odmítám!
Prosím o Váš názor na řešení sporu.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod, jakož i to, že zboží nebylo při převzetí spotřebitelem uhrazeno. Na druhou stranu, spotřebitel by taktéž měl prokázat, že zboží uhradil (např. výpisem z účtu při platbě kartou). Pokud však výzva k úhradě přišla spotřebiteli po roce, dá se předpokládat, že doklad o zaplacení již spotřebitel uschovaný mít nebude.
Pokud zboží bylo uhrazeno dobírkou, jednalo by se v případě následné druhé úhrady o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.