Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Před půl rokem přestaly chodit zásilky Škodovek. Normálně probíhaly platby a zásilky chodily. 25, 26, 27, 29 počkat co? Ano, zaplatil jsem objednávku 28. Ale přišla mi 29. Najednou se mi zastavilo předplatné, že mají nějaký problém. Zaplatil jsem peníze aby mi přišel balík 28, ale číslo 30 nikde. Podal jsem stížnost na ČOI a zjistil jsem, že mají s firmou DeAgostini problém, jenže mají problém, že to není Česká firma a měl jsem napsat na oddělení kde se řeší mezinárodní problémy. Tam jsem nedostal odpověď, ale najednou mi DeAgostini napsalo, že mi posílají číslo 30.
Od té doby nemohu zaplatit za číslo 28 žádné peníze a nejde mi pokračovat dál. Takže Škodovky nebudu mít komplet ikdyž mám aspoň nějakou celkem přijatelnou sbírku.
Několikrát jsem se dovolal na Zákaznickou linku, musí se vždy vytrvat a volat třeba hodinu v kuse. Tam mi ale řeknou vždy, že to vyřeší a opět nic. Emaily jsou na tom ještě bídnější, tam jsem psal už 10x a dostal jsem jen 1x odpověď s otázkou jestli jsem si jistý, že mi to nefunguje.
S Firmou DeAgostini jsem skončil, nemá to cenu. Je levnější a budete mít menší nervy, když si ty modely budete shánět sami někde na internetu na shopech s autama.
Chtěl bych vyjádření DeAgostini jak tohle chtějí řešit, ale jelikož neodpovídají, tak si myslím, že tady taky schrábli peníze a jdou od toho. Jediná výhoda co mi vždycky vyšli vstříc je, že když model přišel zničený zadarmo mi poslali jiný. To je jediné pozitivum na této firmě.
Předplatné Kaleidoskopu slavných vozů Škoda
Pokračování a dokončení předplatného.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat v souladu s objednávkou. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Pokud nemají dosud dodané díly využití (a jsou jako celek bezcenné), je možné odstoupit od smlouvy i ohledně již dodaných plnění. Spotřebitel bude muset vrátit získané plnění, avšak prodávající má v návaznosti na to povinnost vrátit veškeré finanční prostředky získané od spotřebitele.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu P. O. BOX 69, Černokostelecká 20, 100 00 Praha 10.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V požadovaném řešení uvádí spotřebitel podání hromadné žaloby. To bohužel doposud není naším právním řádem umožněno. Pokud by spotřebitel takovouto možnost uvítal, může podpořit naší iniciativu #ZaHromadnéŽaloby, která se pokouší na problém chybějící právní úpravy opakovaně upozorňovat. Více naleznete na https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.