Společnost


DuPonti s.r.o.

Počet nahlášených stížností:55
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#74087Neoprávněné strhávání platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2024, před 12 měsíci

Petra Povolná

Znění stížnosti

Dobrý den, před časem, cca 4/2023 jsem se zaregistrovala na portálu SeznamkaRodicu.cz. (Bohužel emaily s registrací jsou již vymazány). Profil jsem již během 5/2023 nevyužívala, protože jsem si partnera našla. Na portál již neznám přihlašovací údaje, mám za to, že i profil jsem smazala. Dodnes mi měsíčně společnost, která portál provozuje strhává 760 Kč z platební karty. Nelze s nimi komunikovat jinak než přes předpřipravený kontaktní formulář, alespoň jsem tedy žádný kontakt nenašla. Přes tento formulář jsem žádala o okamžité zrušení strhávání platby. Bohužel bez úspěchu. Proto se na vás obracím se žádostí o pomoc. Děkuji Petra Povolná


Produkt

Seznamovací portál


Požadované řešení

Vrácení platby za 9 měsíců zpět 6/2023-1/2024


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2024 10:51, před 12 měsíci

Dle všeobecných obchodních podmínek seznamky (dostupných zde: https://seznamkarodicu.cz/legal) je poskytovatelem společnost DuPonti s.r.o., proto jsme ji jako subjekt stížnosti označili.

V tomto smluvním vztahu pravděpodobně došlo k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Společně s výpovědí doporučujeme spotřebiteli zaslat podnikateli i žádost o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Kontakty na společnost DuPonti s.r.o.:
adresa sídla: Kaprova 42/14, 11000 Praha
e-mail: monika@seznamkarodicu.cz

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2024 09:05, před 11 měsíci

Dobrý den, paní Povolná.
Co se týká kontaktu, ano, můžete využít kontaktního formuláře na naší stránce. Je to ideální způsob, jak nás kontaktovat. Po prohledání záznamů jsme objevili email od Vás z listopadu 2023. V emailové schránce není k nalezení, takže zřejmě spadnul do spamu. Omlouváme se za to a samozřejmě vracíme platby od listopadu, kdy jste nám psala. Vrácení peněz přes platební bránu může trvat až 10 dní a vrácená částka se ve výpisu objeví obvykle u původní odchozí platby. Pokud by se ani do 10 dnů peníze na kontě neobjevily, dejte nám prosím vědět na info@seznamkarodicu.cz.
Co se týká automatických plateb, není o nich zmínka pouze na jednom místě, jak naznačuje dTest.
S pozdravem
DuPonti s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.1.2024 09:37, před 11 měsíci


Petra Povolná

Dobrý den,
včera vám zasílala email, na který opět nikdo nereagoval stejně jako na mou výzvu v listopadu přes kontaktní formulář, takže asi spadl do SPAMU!!!! Požaduji vrátit platby od 6/2023, vaše služby jsem již dávno nevyužívala a i přesto docházelo neoprávněně ke strhávání plateb. Sami si můžete dohledat, kdy naposledy proběhlo přihlášení. S platbami pouze od listopadu v žádném případě nesouhlasím.

Jelikož jsem již nechtěla přicházet o další peníze, přistoupila jsem na radu od Dtestu a nechala si v bance zablokovat platební kartu. Platby požaduji vrátit na bankovní účet, který vám zašlu do emailu.


PP

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2024 11:14, před 11 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření a požadavek spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 15:54, před 10 měsíci

Jelikož společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, přeřazujeme stížnost na spotřebitelku a žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, popř. o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2024 09:26, před 8 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.