Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
prosím o pomoc/radu ohledně situace, která se mi stala při reklamování produktu u prodejce Alza.cz.
Před několika dny jsem reklamoval waflovač s tím, že začal připalovat těsto, tzn. nejspíš došlo k požkození teflonové vrsty ačkoliv jsme produkt používali výhradně dle návodu k použití.
Reklamace nám byla zamítnuta se slovy, že je produkt mechanicky požkozen a že nám bude odeslán zpět. Když jsem zboží převzal, v reklamačním protokolu jsem si přečetl, že z důvodu nedostatečného zabalení výrobku došlo k jeho požkození a kvůli tomu není možné reklamaci uznat. Požkozená ale byla část, která s reklamací vůbec nesouvisela a to "noha", na které waflovač stojí, tzn. že se závadou nemělo toto požkození vůbec nic společného. Waflovač stojí rovně a na jeho činnost nemá žádný vliv, tzn. souhlasil bych bez problému s opravou reklamované části.
Chci se zeptat, zda je možno takto reklamaci zamítnout.
Vaflovač TRISTAR WF-2195
Oprava/výměna/vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Velice mě mrzí, že došlo k neoprávněnému zamítnutí reklamace a jelikož je možné, že k poškození produktu došlo z naší strany při expedici reklamace, rádi celou situaci vyřídíme výměnou za nový produkt nebo vrácením finančních prostředků, dle preferencí zákazníka. Pan Milák byl o situaci již e-mailově informován i s podrobnostmi o dalším postupu.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
děkuji portálu za pomoc s řešením této reklamace, jsem spokojený s vyřešením vzniklé situace, jen mě mrzí, že Alza.cz takto nereagovala už od počátku reklamace. Stejný popis jsem poskytl zákaznické podpoře s prosbou o prověření zamítnuté reklamace a po několika hodinách mi bylo sděleno že se situace prověřila a nemohou pro mě nic udělat.
Ještě jednou děkuji a přeji hezký den.