Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#74091Neuznaná reklamace kvůli požkození během přepravy.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

14 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2024, před 12 měsíci

Roman Milák

Znění stížnosti

Dobrý den,

prosím o pomoc/radu ohledně situace, která se mi stala při reklamování produktu u prodejce Alza.cz.


Před několika dny jsem reklamoval waflovač s tím, že začal připalovat těsto, tzn. nejspíš došlo k požkození teflonové vrsty ačkoliv jsme produkt používali výhradně dle návodu k použití.

Reklamace nám byla zamítnuta se slovy, že je produkt mechanicky požkozen a že nám bude odeslán zpět. Když jsem zboží převzal, v reklamačním protokolu jsem si přečetl, že z důvodu nedostatečného zabalení výrobku došlo k jeho požkození a kvůli tomu není možné reklamaci uznat. Požkozená ale byla část, která s reklamací vůbec nesouvisela a to "noha", na které waflovač stojí, tzn. že se závadou nemělo toto požkození vůbec nic společného. Waflovač stojí rovně a na jeho činnost nemá žádný vliv, tzn. souhlasil bych bez problému s opravou reklamované části.

Chci se zeptat, zda je možno takto reklamaci zamítnout.


Produkt

Vaflovač TRISTAR WF-2195


Požadované řešení

Oprava/výměna/vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 06:35, před 12 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.2.2024 18:54, před 12 měsíci

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Velice mě mrzí, že došlo k neoprávněnému zamítnutí reklamace a jelikož je možné, že k poškození produktu došlo z naší strany při expedici reklamace, rádi celou situaci vyřídíme výměnou za nový produkt nebo vrácením finančních prostředků, dle preferencí zákazníka. Pan Milák byl o situaci již e-mailově informován i s podrobnostmi o dalším postupu.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2024 08:17, před 12 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.2.2024 09:53, před 11 měsíci


Roman Milák

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,

děkuji portálu za pomoc s řešením této reklamace, jsem spokojený s vyřešením vzniklé situace, jen mě mrzí, že Alza.cz takto nereagovala už od počátku reklamace. Stejný popis jsem poskytl zákaznické podpoře s prosbou o prověření zamítnuté reklamace a po několika hodinách mi bylo sděleno že se situace prověřila a nemohou pro mě nic udělat.
Ještě jednou děkuji a přeji hezký den.