Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Firma Westerfield zaslala mé mamince, která má 80 let a je po dvou mrtvicích kalhotky, tak pro mladou dívku, i s poukázkou. Toto si nikdy neobjednala. Čirou náhodou jsem se dovolal na jejich zákaznickou linku a po dotazu, kde vzali její telefonní číslo a adresu, mi ten člověk na druhé straně tvrdil, že nějaký generátor generuje náhodná telefonní čísla. Jsem počítačový technik a toto je naprostý nesmysl. Pravděpodobnost je prakticky nulová. Na další mé dotazy začal tvrdit, že mě neslyší a poté zavěsil.
Budu tedy postupovat přesně podle Vašich pokynů u jiných stížností, pořídím si kopie a zásilku odešlu s odstoupením od smlouvy na danou adresu. Jen bych se chtěl optat, zda by nebylo dobré podat podnět, případně trestní oznámení, na policii.
Později dám vědět jak ten případ pokračuje. Děkuji Vladimír
Diamond Starter XL
Chci úplně zrušit styk s firmou Westerfield a chci aby přestala s obtěžováním mé maminky, jejíž zdravotní stav se může zhoršit.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitelka zboží prokazatelně neobjednala, není povinna takové zboží vracet ani za něj platit. Přijetí závazku k odebírání dalších zásilek je možné učinit jen vědomým právním jednáním (například telefonicky), z textu stížnosti však vyplývá, že k takovému jednání zjevně nedošlo. Doručení neobjednaného plnění je upraveno v § 1838 občanského zákoníku. Toto ustanovení říká, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Spotřebiteli tedy nelze tímto způsobem vnucovat uzavření smlouvy. Zároveň zákon nepřipouští, aby spotřebiteli nedobrovolně vznikaly další náklady spojené s vracením takto doručeného zboží.
Pokud jsou osobní údaje spotřebitele evidovány v marketingové databázi za účelem nabízení zboží či služeb, je možné projevit výslovný nesouhlas se zpracováním těchto údajů dle § 5 odst. 5 zákona o ochraně osobních údajů. Nesouhlas se zpracováním je nutné vyjádřit písemně, je vhodné tak učinit doporučeným dopisem s dodejkou, která dokládá doručení zásilky. Pro formulaci dopisu je možné využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-777/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.