Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu jsem podal žádost o úvěr v mbank. Pro úvěr u této banky jsem se ale nakonec nerozhodl. Rozhodl jsem se ale pro úvěr u ji é banky v lednu, kde mi sdělili, že mám u mbank žádost o úvěr stále otevřenou a že potřebují potvrzení o stornu úvěru. Ihned jsem volal na infolinku, kde jsme provedli storno úvěru po telefonu a pro zaslání potvrzení storna poštou jsem musel ihned uhradit poplatek 250Kč. Při telefonátu mi bylo sděleno, že potvrzení budu mí do 5 dnů doma. Platbu jsem ihned provedl. Toto proběhlo 5.ledna, dnes je 25. ledna a i po několika urgencích a reklamaci celého případu svoje potvrzení nemám. Nehledě na to že mi nikdo není schopný říct reálný termín kdy to pošlou.
Okamžité zaslání potvrzení alespoň mailem.
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že potvrzení storna bude zasláno do 5 dnů, mělo se tak také stát.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.