Společnost


mBank S.A., organizační složka

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74113Potvrzení o nečerpání úvěru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2024, před 12 měsíci

Ondřej Malík

Znění stížnosti

V listopadu jsem podal žádost o úvěr v mbank. Pro úvěr u této banky jsem se ale nakonec nerozhodl. Rozhodl jsem se ale pro úvěr u ji é banky v lednu, kde mi sdělili, že mám u mbank žádost o úvěr stále otevřenou a že potřebují potvrzení o stornu úvěru. Ihned jsem volal na infolinku, kde jsme provedli storno úvěru po telefonu a pro zaslání potvrzení storna poštou jsem musel ihned uhradit poplatek 250Kč. Při telefonátu mi bylo sděleno, že potvrzení budu mí do 5 dnů doma. Platbu jsem ihned provedl. Toto proběhlo 5.ledna, dnes je 25. ledna a i po několika urgencích a reklamaci celého případu svoje potvrzení nemám. Nehledě na to že mi nikdo není schopný říct reálný termín kdy to pošlou.


Požadované řešení

Okamžité zaslání potvrzení alespoň mailem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 07:23, před 11 měsíci

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že potvrzení storna bude zasláno do 5 dnů, mělo se tak také stát.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2024 13:34, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.