Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při odemykání vchodových dveří do bytu se vysypala vložka zámku úplně na prvoky. Celé jsem to demontovala, ale nemohla jsem vložku vyndat. Bylo po 17,00 hod. tak jsem se rozhodla zavolat zámečníky. Trvalo dvě hodiny než dorazil, ač mi řekl, že přijede tak do 40 min. Dobrá. První co udělal, když přijel napsal fakturu. Ještě ani nevěděl, co se zámkem je. První, co mě mělo varovat. Za druhé si účtoval montáž i demontáž (1900,-Kč), kterou jsem udělala já. Vložku si naúčtoval 3200,-Kč (dnes vím, že stojí 1070,-). Jednoduše si naúčtoval (dopředu) 10.539,-Kč za výmněnu vložky. Já hlupačka jsem zaplatila hotově. Při jeho odchodu jsem zkoušela, jak to funguje a zjista jsem, že nejde zamknout zevnitř ani zvenku. Na to mi řekl, že tam dal pružinu, která se musí do zítřka roztáhnou. Další moje blbost, že jsem ho nechala odejít. Nic se neroztáhlo. Druhý den jim volám, několikrát, stále nějaké výmluvy (vždyť můžete zabouchnout, mi řekl), a nakonec jsme to nechali na dnešek. Dnes jsem několikrát volala s tím člověkem, který se mnou komunikoval, nechala jsem si dát číslo přímo na toho opraváře, který tu fušeřinu odvedl, telefon nedostupný. A ten u telefonu mi to nezvedal. Jela jsem tedy koupit nový zámek i vložku (cca 1500,-) a vymněnila jsem si to sama. Je s podivem, že moje nová bezpečnostní vložka měla 5 klíčů a on mi tam nechal jen tři a krabičku si odvezl, nebo ji ani neměl, nevím. Takže mu asi zůstali dva klíče od našeho bytu!!! Protože mi už několikrát nezvedli telefon, zavolala jsem mu z manželova. Byla jsem pěkně vytočená a řekla jsem, pokud mi do večera nevrátí peníze, podám na ně stížnost na Českou obchodí inspekci, což udělám. A on mi položil telefon, a podruhé mě vytípl. Takže. Buď jsou to (a vypadá to, že budou jen dva - jeden je u telefonu a jeden v terénu) naprostí nepoctiví hochštapléři, kteří ani nejsou zámečníci, nebo podvodníci a bytaři. Zvažuji podání trestního oznámení.
Pouhá výměna vložky za 10539,- a nejde zamknout? Skandál.
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Poskytnutí služby:
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Cena:
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz/podatelna.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: DEBTA s.r.o., Říční 2203/1b, Předměstí, 568 02 Svitavy. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Více ohledně této problematiky může nalézt spotřebitel taktéž na webové adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.