Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,již podruhé v životě sem se dle doručovatelů chebské pošty odstěhoval.Jmenuji se Abraham Petr a již v minulosti doručovatelka sama od sebe napsala na obálku úředního dopisu:odstěhoval se.Po pár letech se oto opakuje,tenkrát mi vznikla škoda 5490Kč,řešilo se to,pošta unala chybu avšak na ničem jiném se nechtěla podílet.Nyní sem ve velmi zoufalé situaci,dne 26.7 se mi narodila dcera a tak peněz na rozhazování není.K věci: v Chebu bylo obrovské krupobytí a tak sem kontaktoval svoji pojišťovnu,abych zahájil poj.událost(zničené auto)K mému zděšení mi bylo sděleno,že smouva mi byla vypovězena,že sem nereagoval na žádný dopis a že sem se prý odstěhoval.Toto sem si nechal poslat od pojišťovny písemně a zašel sem na pobočku české pošty v Chebu u nádraží.Tam sem s milou a ochotnou slečnou vše prošel a bylo zjištěno pochybení ze strany pošty.Nicméně do rukou sem nic nedostal,protože vedoucí byl na dovolené.A tak čekám a čekám, protože takovýto písemný dopis by mi možná u pojišťovny mohl pomoci.Jenže omyl,je to už více jak měsíc a pošta mlčí.Kolik dalších důležitých dopisů mi nebylo doručeno? Dne 1.8 mne kontaktoval soused,že měl ve schránce můj dopis od pojišťovny, bohužel byli na dovolené a tak došlo opět k velké prodlevě.Vinou pošty sem tedy přišel o pojistku a tímto mi vznikla škoda ve výši 50.000Kč + přední sklo 12.000Kč.Na opravu nemám a poj. se již semnou bavit nebude.Cokoliv si objednám třeba přes PPL atd. je vždy doručeno, jen česká pošta má problém.Já to již beru velmi osobně, protože je to již podruhé v životě a to došlo k prověření,zda mám řádně označenou schránku atd.Nechápu to já,ani zástupkyně vedoucího,jenž věc prověřovala ajen mi potvrdila,že chyba je na straně pošty.Od té doby nic,ani slovo.Mohu Vám říci,že se ženou toto velmi těžce neseme a jsme ochotni náš příběh se Všemi detaily uveřejnit na stránkách seznam.cz, kde jsme již učinili první kroky. bylo nám ale poraděno,abychom nejdříve sepsali oficiální stížnost.Mohu Vám také přeposlat Mail z pojišťovny, kde uvádí,že sem se odstěhoval atd. Co máme nyní dělat? Kolik takových dopisů se kde válí? Co dalšího jsme prošvihli a budou nás čekat penále? Prosím pomozte, přijeďte a zkontrolujte situaci, jen nechci řešit situaci s vedoucím pošty, jestli tam stále sedí malý tlustý arogantní týpek, tak s ním odmítáme cokoliv řešit, to by musel uznat své pochybení a to nikdo neudělá.prosíme o nestrané korektní posouzení věci a následné razantní řešení.Abraham Petr s rodinou.
Nedoručování zásilek
Spolupodílení se na vzniklé škodě.
|
Tweet |
Pokud by škoda spotřebiteli vznikla jako přímý důsledek porušení povinnosti pošty, bude pošta odpovědna za škodu takto vzniklou. Provozovatel poštovních služeb odpovídá za škodu vzniklou při poskytování poštovních služeb v rozsahu stanoveném zákonem o poštovních službách a poštovními podmínkami.
Česká pošta je povinná doručit adresátovi zásilku na uvedené adrese. Dle typu zásilky může připadat do úvahy dodání zásilky jiné osobě pouze při splnění podmínek stanovených v poštovních podmínkách, viz zejména čl. 24 a násl. poštovních podmínek (https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282441/zps.pdf/a085daea-e843-4885-b60b-af3372319f75).
Nepodaří-li se poštovní zásilku s poštovní adresou podle čl. 4 odst. 2 dodat podle odstavce 2 nebo 3 (zásilky, které se nepotvrzují se primárně mají vhodit do adresátovi schránky; u zásilek, jejichž převzetí se potvrzuje, musí být nejprve učiněn pokus o dodání na uvedené adrese označenému adresátovi) podnik ji může vydat vhodné fyzické osobě, zejména některému z adresátových sousedů, která souhlasí s tím, že poštovní zásilku adresátovi předá. Pokud se tato osoba nezdržuje v bytě, kanceláři, provozovně nebo jiné uzavřené prostoře označené jejím jménem a příjmením nebo příjmením shodným s jejím příjmením, musí způsobem podle čl. 23 odst. 1 prokázat své jméno a příjmení.
Pokud pošta nedodá zásilku v souladu s uzavřenou smlouvou a poštovními podmínkami, lze uplatnit reklamaci dodání (čl. 40) nebo jinou reklamaci dle čl. 43 poštovních podmínek.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Jedná-li se o opakované pořušení, doporučujeme podat podnět k provedení kontroly Českému telekomunikačnímu úřadu, který je doorovým orgánem v oblasti poskytování poštovních služech.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.
Spotřebiteli doporučujeme rovněž se obrátit se stížností na Český telekomunikační úřad, který je hlavním poštovním regulačním úřadem, nebo na soud. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení.