Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Eshop mi neoprávněně zadržuje více než měsíc po vrácení zboží peníze. I přes opětovné dotazy z mé strany chodí ze strany VEMZU jen výmluvy a teď už pro jistotu ani nekomunikují.
- 2 kusy stolních lampiček z eshopu přišly poničené (evidentně už je někdo předtím používal). Po dohodě s VEMZU posílám zpět 8.12. Zásilkovnou.
- 15.12. eshop balík převzal
- Nikdo mě nekontaktoval, nepotvrdil převzetí, tak píši 5.1. s dotazem jak se věci mají. Z podpory po mě chtějí číslo účtu pro vrácení peněz. Sice nechápu proč mě nikdo předtím nekontaktoval, když ho postrádali, ale obratem ho posílám.
- 15.1. se znovu dotazuji na stav refundace, zákaznická podpora údajně urguje vyřízení.
- 22.1. znovu píšu email, tentokrát už ani nikdo neodpovídá.
- 26.1. tedy asi 7 týdnů po odeslání balíku zpět stále nemám peníze, eshop nereaguje.
2x Stolní lampa Tubo – bílá – LEITMOTIV (cena cca 1700 kč)
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkujeme za vaší zpětnou vazbu, nepříjemnosti nás mrzí a tímto se Vám omlouváme. Ze systému vidím, že bylo již zrealizováno vrácení plné kupní ceny. Pokud by bylo třeba něco dalšího z naší strany. dejte prosím vědět. Děkujeme. Hezký den.
Hodnocení:
Komentář: Vrácení pěněz trvalo několik měsíců, i přes mou opakovanou iniciativu. Až po obrácení se na ČOI vše najednou šlo do druhého dne. Neprofesionální společnost, nedporučuji.