Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podvodná stránka nabízející dálniční známky. Založená září 2023. citlivé údaje a údaje z karty posílané kdovíkam. Z podpory píše "Tommy" z nějakého mailu typu "cadafs@yahoo.com" POZOR !!!!
Asi bez šance na vrácení peněz, kartu jsem si zablokovala, chci hlavně varovat ostatní.
|
Tweet |
Spotřebitel by měl být předem upozorněn na cenu, za kterou je služba poskytována a to včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění. Pokud by spotřebitel řádně upozorněn nebyl, jednalo by se o porušení informační povinnosti (§ 1811 občanského zákoníku) a spotřebitel by tak mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy v souladu s § 583 OZ.
V tomto případě se domníváme, že není možné odstoupení od kupní smlouvy, jelikož se sice jedná o koupi zboží na dálku, ale je naplněna jedna z výjimek, kterou stanovuje zákon. Konkrétně se jedná o § 1837 písm. d) občanského zákoníku, kde je stanoveno, že "spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám". Pokud tedy spotřebitel objednával dálniční známku a zadal SPZ automobilu, byla by dle našeho názoru tato výjimka naplněna.
Pokud byla uzavřena smlouva s opakujícím se plněním, doporučujeme spotřebiteli smlouvu vypovědět. To lze učinit například zasláním výpovědi na e-mail podpora@digitalniznamka.cz, který společnost na stránkách uvádí jako kontaktní adresu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Nizozemí), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.