Společnost


Netera Systems s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74170Nevyžádaná Mplatba přes tmobile.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2024, před 12 měsíci

Jan Macoun

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 27.1.2024 jsem dostal žádost o zaplacení pomocí mplatby, kterou jsem neprovedl. Nic jsem si neobjednal a tak nic nechci platit. Tyto transakce přišli dvě po 476,-Kč. Celkem tedy 952,-Kč. Na internetu jsem bohužel nebyl schopný dohledat kontakty ne Retaxu CZ. Máte pro mě prosím nějakou radu jak to řešit? Zatím jsem to neplatil, ale bojím se aby z toho nebyly nějaké problémy v budoucnu.

popis transakce (informace z t-mobile samoobsluhy):

Datum Popis transakce ID transakce Částka Stav transakce Kanál
27.1.2024 Platební brána - Netera Systems / Platba tokenu obchodnika prostrednictvim RETAXA CZ s.r.o. *** 476 Kč Zpracovává se WEB
27.1.2024 Platební brána - Netera Systems / Platba tokenu obchodnika prostrednictvim RETAXA CZ s.r.o. *** 476 Kč Zpracovává se WEB


Produkt

transakce *** a ***


Požadované řešení

Zrušení platby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 12:26, před 12 měsíci

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží či služby, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (popř. ani nevznikl), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Pokud by došlo k úhradě částky, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení ze strany společnosti. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Jestliže prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb, jak zde již bylo učiněno. Tím ale nemusí dojít k zániku závazku (v případě že závazek vznikl). Často však platí, že při zablokování plateb dojde ke zrušení služby, avšak doporučujeme kontaktovat přímo i společnost a možnou smlouvu navíc i preventivně vypovědět společně s žádostí o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele, protože by mohlo dojít k situaci, kdy bude spotřebiteli narůstat dlužná částka.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Podnikatele je možné kontaktovat na adrese sídla společnosti (doporučeně a s dodejkou): Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2024 13:08, před 11 měsíci

Kontaktní údaje společnosti RETAXA CZ, s.r.o. se nám nepodařilo dohledat - s ohledem na dřívější stížnosti spotřebitelů se však domníváme, že platba mohla proběhnout přes společnost DIMOCO Europe GmbH, na kterou stížnost nyní přeřazujeme a žádáme ji o vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2024 13:26, před 11 měsíci

Dobrý den,

Děkujeme za Váš dotaz, který jsme obdrželi prostřednictvím dTestu.

Společnost DIMOCO není poskytovatelem služeb, ale pouze technickou infrastrukturou pro poskytovatele služeb. Kromě toho je DIMOCO autorizovanou platební institucí pod dohledem rakouského Úřadu pro finanční trh a umožňuje mobilním zákazníkům nakupovat digitální a fyzické produkty od online poskytovatelů prostřednictvím jejich účtu za mobilní telefon.

S dotazy na poskytovatele služeb vám pomůže náš bezplatný zákaznický servis mobileinfo. Kontaktujte prosím mobileinfo s uvedením příslušného telefonního čísla, aby vám mohli pomoci:
Selfcareportal: www.mobileinfo.biz
E-mail: info-cz@mobileinfo.biz

Pozdravy,
tým mobileinfo

Provozovatelem služby mobileinfo je
DIMOCO Payments GmbH
Campus 21, Europaring F15/302
2345 Brunn am Gebirge, Rakousko
FN: 199901y; FB Court: LG Wr. Neustadt

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.3.2024 09:29, před 10 měsíci


Jan Macoun

Bohužel netuším jak zjistit kde se požadavek na platbu vzal a kdo ho zadal. V příloze je komunikace s firmou Dimoco. Nepřišla mi úplně přesvědčivá. Trochu si myslím, že odpovídá automat. Můžete mi poradit další postup? Zatím jsem nic neplatil. Jenom by měl zajímalo jaké je správné řešení této situace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2024 13:24, před 10 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za zaslanou komunikaci.

Na jejím základě byla stížnost přeřazena na společnost Netera Systems s.r.o., kterou tímto žádáme o vyjádření.

Jak uvádíme výše, může se spotřebitel obrátit i na dozorový orgán, kterým je v tomto případě Česká obchodní inspekce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 15:45, před 8 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2024 16:30, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.