Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15. 1. 2024 jsme objednala boty pod objednávkou číslo ***, zaplacena byla ihned platební kartou. Dne 16. 1. přišel email, že objednávka bude odeslána ve 2 balíčcích pomocí PPL. Dne 17. 1. 2024 byla objednávka doručována pomocí PPL, skončila však na úložném místě. Dne 18. 1. 2024 mi volala paní J. s tím, že paní skladnice udělala chybu a dvoje ze třech objednaných mých bot skončily u jiného zákazníka. Paní Justová navrhovala řešení situace: 1. že si musím chybnou zásilku převzít a donést ji na nějakou kamennou prodejnu. To jsme odmítla, protože v místě bydliště nemám lehce dostupnou prodejnu a navíc vzhledem k tomu, že byla objednávka provedena on-line, tak to asi znamená, že nemám zájem chodit do kamenné prodejny! A 2. její řešení bylo, že si zas musím převzít nechtěné a neobjednané boty a že mi dá její soukromou adresu a já jí je pošlu poštou. Navrhovala však, že pokud budu trvat na proplacení poštovného, tak že mám poslat podací lístek a že mi částku pošle.
Moje navrhované řešení, že chybný balíček si nepřevezmu a ona zajistí zaslání správných bot, však odmítla! Připomínám, že já provedla online objednávku a předem ji zaplatila. Chyba se stala na straně Humanicu a ne na mé, takže nechápu, proč bych měla přistoupit na řešení, které vyžaduje moji ztrátu času a peněz. Chyba se stát může, ale čekala bych řešení, které nebude zákazníka obtěžovat. Paní J. měla řeči, že v rámci mezilidských vztahů si přeci musíme vyjít vstříc. Ne, v tomto případě opravdu ne!
26. 1. přišel z Humanicu mail, že vrátil pouze jeden balíček ze dvou. Ale při přihlášení do online Humanic účtu se vrátily obě zásilky.
Hned 18.1. jsem psala do Humanicu jak českého, tak rakouského s požadavkem na vyřešení, bez odpovědi.
vrácení peněz za všechny boty - 2697 Kč
|
Tweet |
Nepřevzetí balíku obecně neznamená odstoupení od smlouvy (některé e-shopy však nepřevzetí za odstoupení považují). Pokud by chtěl spotřebitel od smlouvy odstoupit, je nutné toto oznámit společnosti.
Spotřebiteli doporučujeme, jestliže tak ještě neučinil, odeslat společnosti odstoupení od smlouvy. V návaznosti na to má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Odstoupení od smlouvy bude zasláno na adresu: náměstí Svobody 76/11, 60200 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
na vysvětlenou uvádíme, zákaznice byla o vzniklé situaci od prvopočátku řádně informována, s navrhovaným možným řešením nesouhlasila, nevyzvednuté zásilky byly vráceny zpět do skladu e-shopu a částka za nedodané zboží byla zákaznici v plné výši (2697,-Kč) vrácena zpět. Vrácením částky bylo naplněno požadované řešení a vzniklou situaci považujeme za vyřízenou. Omlouváme se za komplikace a prosíme o uzavření stížnosti.
S pozdravem
HUMANIC CZ
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se ke stížnosti mohla vyjádřit a případně ji uzavřít.
Dobrý den,
Reakci společnosti Humanic považuji za skandální. Je třeba opět zdůraznit, že celý problém je způsobem na straně Humanic. Já jsem také informovala společnost Humanic hned 18.1.2024 telefonicky prostřednictvím paní Justové, že její návrh postupu, který vyžaduje můj čas a peníze navíc, neakceptuji. Já jsem navrhovala, aby objednávka byla řádně dodána, avšak návrh na zaslání správně objednaných bot však paní Justová zamítla. A protože svou vlastní chybu neumí napravit, tak již více než 2 týdny neoprávněně zadržuje moje peníze. A vysloveně lže, že mi již byla vrácena částka v plné výši! Vrácena byla pouze částka za jedny boty. Peníze za další dvoje boty i přes urgence stále nevrátili. Společnost Humanic jsem během 2 týdnů mnohokrát kontaktovala prostřednictvím emailu, ale bez jakékoliv reakce. Reakce přišla až včera, po zveřejnění na Vašem webu, a to ještě plná lží a polopravd.
Děkujeme spotřebitelce za poskytnuté vyjádření.
Jestliže došlo k odstoupení od smlouvy, je společnost povinna vrátit peníze v plné výši (navíc došlo k pochybení na straně společnosti a tím k porušení smluvní povinnosti). Pokud však spotřebitelka od smlouvy neodstoupila a ani se na tom se společností nedohodla, je společnost povinna zboží dodat (odstoupení od smlouvy ze strany společnosti je možné jen ze zákonných důvodů či dohodou stran).
Jestliže společnost zadržuje peníze bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení a spotřebitelka by poté mohla požadovat i zákonné úroky z prodlení.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla informovat o vrácení plné částky, kterou již dříve přislíbila.
Dobrý den,
jak jsme již uváděli, částka za nedodané zboží byla zákaznici vrácena v plné výši (dobropis zaúčtován a částka odeslaná 30. 1.2024). Věříme, že tímto bylo naplněno zákaznicí požadované řešení a žádáme Vás o uzavření stížnosti.
Děkujeme za spolupráci,
s pozdravem HUMANIC CZ
Děkujeme společnosti za součinnost a rychlou odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla vrácení peněz potvrdit a v případě potvrzení také stížnost uzavřít.
Dobrý den, peníze byly skutečně vráceny, ale až 2.2.2024 dopoledne. A ne 30.1. jak uvádí Humanic! Společnost jsem kontaktovala mockrát, ale žádná reakce jak z českého, tak z rakouského ovšem nepřišla. Jediná jejich reakce byla zde na webu vasestiznosti.cz, takže je vidět, že bez kontaktování DTestu, by Humanic nijak neřešil. Je vidět, že o zákazníky opravdu nestojí. Doporučuji nakupovat jinde.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.