Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 19. 5. 2015 jsem si u Alzy koupil tablet Nvidia Shield 32GB, magnetický cover a 25. dne onoho měsíce i dálkový bezdrátový ovladač přímo pro něj. Bohužel, s tabletem jsou problémy. Přehřívá se (při hraní her jsem jej ze strachu vypínal), při používání oficiální aplikace využívající hodně grafický čip jednou vydával divné zvuky, špatný příjem WiFi (přitom je konstruován na streamování her a používání ovladače skze WiFi), při hraní her, je li zapojen v nabíječce, stejně se vybíjí. Vzhledem k tomu, že tablet jsem si zamiloval, opravdu dlouho jsem bádal, zdali jde o vadný kus, nebo nedostačující vlastnosti těchto přístrojů všeobecně.
Až poté,co jsem zjistil, že nespokojenost na internetobých fórech je všeobecná, rozhodl jsem se, že ho na reklamaci nedám, že chci vrátit peníze (navíc nemám počítač, telefon starý a tohle je moje jedinné spojení se světem a mám v tom celé skladové hospodářství do práce).
Psal jsem, skrze formulář Alzy, přímo do sekce "Odstoupení od smlouvy". Velmi mile jsem jim popsal situaci, že jsem se chtěl i obrátit na českou podporu Nvidie, kterou jsem nenašel, na anglické mi řekli, že to v pořádku není. Že chci odstoupit od kupní smluvy, protože přistroj vlastně nenaplňuje specifika ke kterým byl sestrojen - herní tablet. Pro hraní nepoužitelný. Napsal jsem jim, ať neklesají na mysli, za vrácené peníze si u nich koupím telefon. Přišel mi předablovaný email, ať s tím jdu ne reklamaci. Odepsal jsem, že se pravděpodobně spletli, že neřeším reklamaci. Odepsali mi, že vrácení peněz není možné ať jdu na reklamaci. Tak jsem jim napsal, pročmě o tom pán přesvědčuje a ignorace. Napsal jsem jim, ať moji zprávu berou oficiální stížnost, že bych rád aby se někdo zabýval tímto a že prodej toho přístroje je vlastně klamavá reklama. Ignorace. Načež na spousty stránkách na internetu vyšlo (mobilních a elektronických, které i spolupracují na recenzích s Alzou), že určitá řada tabletů Nvidia je nebezpečná, hrozí výbuch a požár baterie aže přístroje budou měnit. Mám přesnětu vadnou sérii. Poslal jsem jim, plácnu 6 odkazů a stáleignorace. Tablet z prodeje zmizel a nikdo nic neřeší. Přitom prodejcem je v mém případě Alza.
Děkuji
Nvidia Shield 32GB LTE tablet + cover + ovladač
Vrácení peněz.
|
Tweet |
V případě nesplněné jakosti při převzetí, tedy pokud věc:
a) nemá vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
b) nehodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) neodpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
d) není v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
e) nevyhovuje požadavkům právních předpisů, má kupující uplatňující reklamaci právo na dodání nové věci, příp. jen její součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud není možné věc či její část vyměnit, může kupující odstoupit od smlouvy. Jiná je situace, pokud lze vadu bez zbytečného odkladu odstranit opravou a požadavek na novou věc by byl nepřiměřený (např. zapošít malou dírku ve švu), pak má kupující právo na opravu. Právo na slevu náleží kupujícímu vždy, pokud neuplatní jiné právo.
Právo odstoupit od smlouvy spotřebiteli náleží v případě:
a) podstatného porušení smlouvy, zejména neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci,
b) opětovného výskytu stejných odstranitelných vad, což praxe chápe jako minimálně tři vady,
c) většího počtu různých odstranitelných vad, což praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně,
d) nesplnitelné jakosti zboží při převzetí, např. při dodání padělku,
e) fikce podstatného porušení smlouvy v důsledku nevyřízení oprávněné reklamace ve lhůtě 30 dnů (popř. individuálně smluvené delší lhůtě). POZOR: „Vyřízená“ reklamace se ne vždy rovná reklamaci uznané.
Na žádost spotřebitele nyní přeřazujeme stížnost na něj, aby mohl vložit své vyjádření.
Hodnocení:
Komentář: Nakonec, až po odeslání emailu nejvyššímu vedení, mi bez přímé zpětné vazby byl vydán dobropis.
Rád bych to nakonec hodnotil kladně.. ale bohužel i chování prodavače, který mi vracel zboží nebylo úplně vstřícné (komentáře typu, že jsem si vybrečel vrácení peněz, apod.).
Na jednu stranu nakonec děkuji Alze, že jsme se tomu dostali, na druhou to celé vůbec nechápu.
Nový a poměrně drahý telefon za vrácené peníze jsem si raději koupil jinde, bojím se, že s reklamacemi jsou u Alzy problémy, jak všeobecně slýchám.
V každém případě velmi děkuji dTestu. Jeho pomoc a rada byla velmi přínosná. Máte můj obdiv. A i děkuji (narozdíl od Alzy) za brzké reakce.