Společnost


Národní Pokladnice s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#74192Vymáhání zaplacení faktury za neobjednané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2024, před 12 měsíci

Josef Rajdl

Znění stížnosti

Vymáhání zaplacení faktury za neobjednané zboží

Dne 9.9.2023 jsem z Webové stranky Národní Pokladnice objednal Mickey Mouse minci za 199.00Kč

Zároveň se v nabídce objevila dalsí mince (Tajemství Čech, Moravy a Slezska za 490Kč), kterou jsem ale nechtěl. Tento produkt o který jsem vůbec neměl zájem, se mi nepodařilo z nabídky odstranit.

Bohužel jsem takto vyplněnou objednávku odeslal a celkovou sumu 689Kč jsem bankovním převodem zaplatil.

Za pár dní jsem v poštovní schránce našel obálku s Mickey Mouse mincí za 199.00Kč
Zásilka byla do ručena normální poštou, NE doporučně.

Za několik dalších dní byla doručena druhá obálka s mincí Tajemství Čech, Moravy a Slezska za 490Kč.
A opět, NE doporučně.

Nicméně 06.11.2023 přišla email “Informace o faktuře před splatností” na 1089.00Kč za produkt “Socha Radegasta", pamětní medaile, který jsem si nikdy neobjednal.

Tento fakt je pozitivně potvrzen absencí čísla objednávky v této email protože objednán nikdy nebyl!!

A tuto částku pochopitelně odmítám zaplatit protože se jedná o neobjednané zboží.

04.12.2023 přišla další email “Neuhrazený dluh”, kde se také objevila tato věta:
“Pokud Váš dluh neuhradíte bez dalšího prodlení, budeme nuceni předat záležitost spolupracující vymáhací agentúře.”

15.01.2024 jsem dostal vymáhací email od E. P. z M.B.A. Consulting s.r.o.
Za jejich vymácí služby si účtují 1527.15Kč a tuto částku také odmítám zaplatit

Za spravné řešení této situace bych považoval zrušení obou faktur. Můj návrh je založen na faktu že to je neobjenané zboží.

Dále upozorňuji na fakt, že medaile nebyly poslány doporučeně a tu poslední nemám ani v rukach.

Předem děkuji
Josef Rajdl


Produkt

Socha Radegasta", pamětní medaile v ceně 1089,00Kč


Požadované řešení

Za spravné řešení této situace považuji zrušení obou faktur. Můj návrh je založen na faktu, že se jedná o neobjenané zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 14:21, před 12 měsíci

Pokud si spotřebitel objednal jen jeden konkrétní exemplář a zároveň nebyl předem informován o nemožnosti koupě daného exempláře samostatně a o otevření kolekce, není povinen vracet ani platit další zasílané neobjednané zboží.

Pokud spotřebiteli přijde neobjednané zboží s tím, že jej má zaplatit, chrání jej ustanovení § 1816 občanského zákoníku. To uvádí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Jestliže by navíc byla informace ohledně nemožnosti zakoupení mince samostatně spolu s otevřením kolekce obsažena pouze v obchodních podmínkách společnosti, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání a dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by toto ujednání mělo být vůči spotřebiteli neúčinné.

Spotřebiteli doporučujeme zaslat prodejci preventivně výpověď (možného) závazku společně s žádostí o odstranění osobních údajů, a to doporučeně a s dodejkou. Dopis bude adresován společnosti Národní Pokladnice s.r.o., Karolinská 661/4, 186 00 Praha.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.

Ke společnosti, které byla údajná pohledávka postoupena:
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Závěrem dodáváme, že společnost M.B.A. Consulting s.r.o. je soukromou společností a nemá tak žádné jiné pravomoce než jiné osoby - nemůže tak například obstavit bankovní účet apod., jak by mohl učinit např. exekutor v případě pravomocného rozhodnutí soudu.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.2.2024 14:12, před 11 měsíci

Zákazník byl kontaktován zákaznickým oddělením Národní Pokladnice a případ byl smírně uzavřen. Otevřené faktury byly uzavřeny, ukončeno zasílání kolekce a také obchodních sdělení, jak zákazník požadoval.

Aby k podobným případům nedocházelo v budoucnu, dovolíme si využít tohoto příkladu k poukázání na několik skutečností, které ve výše popsaném případě nastaly. Kterým se dalo velmi snadno zabránit a situace nemusela dospět tak daleko.

• V nákupním košíku při online nákupu u Národní Pokladnice se zákazníkům neobjeví žádné produkty, které si do něj zákazník sám nepřidá.

• Zároveň je možné před odesláním objednávky zboží z košíku odebrat.

• Před potvrzením objednávky zákazníkem je zobrazen její souhrn. Pokud se zákazník rozhodne, že si nechce objednat všechno zboží, které má v košíku, opět jej může odebrat z košíku podle vlastní volby.

• V případě nabídek kolekcí je zákazník o skutečnosti, že se jedná o kolekci, informován v nabídce a zároveň také v podmínkách objednávky dané kolekce, kde se dozvím všechny podstatné informace včetně informací o cenách numismatů, intervalu zasílání a počtu numismatů, ze kterých se kolekce skládá.

• Pokud i přes vše výše uvedené dojde k tomu, že si zákazník objedná kolekci, kterou nakonec sbírat nechce nebo si ji třeba objednal omylem, je třeba o této skutečnosti neprodleně informovat Zákaznické oddělení Národní Pokladnice (písemně, telefonicky nebo emailem), které mu sbírání kolekce ukončí.

• Stejně tak v případě, že dojde k situaci, že zákazník obdrží upomínku, doporučujeme kontaktovat neprodleně Zákaznické oddělení Národní Pokladnice a řešit nastalou situaci včas přímo se Zákaznickým oddělením. Rozhodně není vhodné nechat celou záležitost tzv. „vyhnít“ a upomínky ignorovat.

Všechny nastalé situace se dají vyřešit k oboustranné spokojenosti, pokud je oboustranná vůle je včas řešit. Zákaznické oddělení Národní Pokladnice je připraveno zákazníkům pomoci od pondělí do čtvrtka mezi 9. a 17. hodinou a v pátek od 9 do 15 hodin na telefonu 810 100 500.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2024 15:33, před 11 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnutou součinnost.

Spotřebitel nás informoval, že společnost jeho návrh na vyřešení situace akceptovala a požádal nás o uzavření stížnosti. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.