Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Jako odměnu jsem dostala dárkový certifikát společnosti MALL.CZ v hodnotě
2000,-kč.
Dne 21.ledna 2024 v 20.03 hod jsem si udělala internetovou objednávku
na zboží v této hodnotě. Objednávka byla vytvořena ze dvou zásilek v udané hodnotě 2000,-kč.
Částka 192,kč, která byla vyčíslena za doručení a dobírku obou zásilek,
jsem jednorázově uhradila při doručení 1.zásilky, která přišla v pořádku.
Druhá zásilka, která přišla 25.ledna 2024 od odesílatele HS PLUS d.o.o
která byla této společnosti předána k doručení na mně chtěla uhradit částku
533, kč. To je -hodnota 499,- kč zboží - uhrazené certifikátem a 54, kč
hodnota dobírky, která byla uhrazena již při první zásilce.
Balík jsem nepřijala, protože nehodlám platit za něco co je již zaplaceno a zároveň nehodlám nechávat částku 533, kč k propadnutí.
číslo objednávky ***
Nebylo dodáno zboží vakuové ochrané pytle na oblečení /sada/ á 499.-kč
Požaduji o znovu zaslání tohoto zboží bez nároků společnosti o jakoukoliv úhradu kč,
protože toto zboží bylo již zaplaceno dárkovým certifikátem a přepravné uhrazeno
včetně dobírky.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat společnost Allegro Retail a.s. (příp. HS PLUS d.o.o.) a upozornit společnost na to, že spotřebitel již za zboží zaplatil, a proto není povinen uvedenou částku znovu platit.
Pokud by se však jednalo o dodávku zboží z jiného e-shopu, platilo by následující:
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud by objednávka z jiného e-shopu učiněna byla:
Upozorňujeme spotřebitele, že podle § 2118 občanského zákoníku platí, že povinností kupujícího je zaplatit kupní cenu a zboží převzít. Nepřevzetí zboží je porušení smluvní povinnosti a druhá strana tak může po škůdci požadovat škodu z toho vzniklou (např. poštovné zpět a uskladnění zboží).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den, velice se omlouváme za komplikace. U objednávky došlo k technické chybě a dárkový certifikát uplatněný v objednávce se partnerovi nepropsal do systému. Z tohoto důvodu byla požadována platba v plné výši. Pokud zákazník zásilku nepřevzal, po doručení zboží zpět odesílateli, bude vystaven nový Dárkový certifikát a odeslán na e-mail zákazníka. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření. V opačném případě budeme stížnost nuceni bez dalšího uzavřít.
Spotřebitelka nás informovala, že je již situace se společností vyřešená. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.