Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#74200Podvod zákazníka se strany společnosti O2, nepečlivé chování k osobním údajům zákazníka a nevrácení peněz, uložených jako deposita.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2024, před 12 měsíci

NATALIA KOSHMAI

Znění stížnosti

Telefonická objednávka 4.01.2024
Pří telefonické objednávce ze strany O2 mi bylo řečeno:
1. Při převzetí balíčku, já zaplatím kurýrovi zálohu ve výši 4000,- Kč, protože O2 nemá doklady totožnosti zákazníka.
Za 1-2 týdně já půjdu na pobočku O2, oni naskenují moje doklady a vrátí mi zálohu, kterou jsem platila kurýrovi. Ve skutečnosti to nebyla pravda. Po návštěvě pobočky O2 ze slov zaměstnance O2 zálohu vrátí, když zákazník zruší služby. To znamená, že ty peníze tam budou uschované do aleluja.
2. Při převzetí balíčku chtěl kurýr ověřit totožnost. Což je pochopitelné. Ale ověření probíhalo ofocením dokladu o povolení k pobytu a můj cestovní pas. To se mi nelíbilo a nebyla jsem na to upozorněna, ale baliček bych jinak nedostala. Ve skutečnosti kurýr zastavil auto na silnici. Vůbec se nejednalo o předání balíčku do ruky. Musela jsem zastavit provoz své ordinace, vyskočit na silnic, což nebylo blízko. Měla jsem na sobě mikinu a byla docela zima. Neměla jsem čas se obléknout, protože kurýr řekl, že nemá na mě čas. Všechno bylo velmi rychlé a záloha odešla z mého účtu.
Za týden jsem šla na pobočku, jak bylo zmíněno, zálohu mi nikdo nevrátil. Opět oskenovali moje doklady. Na co to fotil kurýr, nechápu. Když jsem se zeptala, jestli je možné box koupit jednorázově, platbou přes 6000 Kč, tak se stejně ta záloha v částce 4000,- Kč nevrátí, jenom po zrušení služeb zákazníkem.
Zákazník ,jako cizinec, v tomto případě vypadá jako ovce, kupuje box O2 na splátky nebo jednorázově + služby + 4000,- Kč, které tam budou úschovné. Celkem je to přes 10 000,- Kč, a to jsem ještě ty služby moc nevyužila.
Chtěla bych k tomu dodat, objednávka byla telefonicky, byly jsme přitom dvě, svědkem je příslušník ČR. Všechno jsme pochopily a rozuměly tomu tak, jak je tady psáno. Já sama mám trvalý pobyt v ČR. Nemám dluhy.
Použila jsem právo odstoupeni od koupí smlouvy do 14 dní, žádost jsem podala elektronicky e-mailem 12.01.2024. Baliček jsem vrátila osobně na pobočku a dostala potvrzení. Žádala jsem o vraceni zálohy a poštovného, které bylo nucenou službou, pobočku v Břeclavi máme. Do dnešního dne peníze na účtu nemám.
Celá tahle situace je psychicky velmi vyčerpávající, nemluvím o času, který jsem strávila věčným vyřizováním a ježděním na pobočku, dohadováním se a zjišťováním, kdy dostanu zpět svoje peníze.
Předmět stížnosti: podvod zákazníka se strany společnosti O2, nepečlivé chování k osobním údajům zákazníka a nevrácení peněz, uložených jako deposita.


Produkt

O2 BOX/SLUŽBY INTERNETU


Požadované řešení

VRACENÍ PENIZ.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2024 10:26, před 12 měsíci

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že po naskenování dokladů na pobočce jí bude záloha vrácena, mělo se tak také stát.

Podle § 1825 OZ navíc platí, že pokud podnikatel kontaktuje spotřebitele prostřednictvím telefonu, je povinen nabídku učiněnou během hovoru potvrdit spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě. Spotřebitel je nabídkou vázán až poté, co projeví svůj souhlas elektronicky nebo podpisem potvrzení nabídky na listině. To však neplatí v případě, kdy spotřebitel hovor inicioval (např. podnikateli zavolal jako první).

Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si veškeré podklady týkající se sjednávaných služeb nechali zaslat písemně (např. e-mailem) a řádně si je přečetli před uzavřením smlouvy.

Při uzavření smlouvy na dálku má spotřebitel dle § 1829 OZ 14 dnů od uzavření smlouvy nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Podle § 1837 OZ však spotřebitel nemůže od smlouvy odstoupit pokud byla uzavřena smlouva o poskytování služeb, jestliže byly služby v plném rozsahu poskytnuty. V případě plnění za úplatu navíc platí, že nelze od smlouvy odstoupit pouze pokud plnění započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy. Pokud byla naplněna výjimka podle § 1837, avšak společnost spotřebiteli i přesto umožnila odstoupení, má spotřebitelka právo na vrácení finančních prostředků.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.2.2024 10:44, před 12 měsíci

Dobrý den,

velmi nás mrzí, že jste měla důvod k vyjádření nespokojenosti. Rádi situaci prověříme blíže. Doplňte nám prosím zde, do neveřejných údajů, například číslo objednávky a pro ověření datum narození majitele. Případně nám prosím údaje zašlete na info@o2guru.cz s odkazem na tuto řešenou situaci.

S přáním příjemného dne

Lucie Zolichová,
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.2.2024 11:27, před 12 měsíci


NATALIA KOSHMAI

Dobrý den.
Číslo objednávky ***, datum 4.01.2024 10:34:57.
Natalia

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.2.2024 12:06, před 12 měsíci

Dobrý den,
děkuji za doplnění. Pro ověření doplňte, prosím, i datum narození. Můžete zde do neveřejných údajů nebo nám údaj zašlete na e-mail info@o2guru.cz.
S pozdravem
Lucie Zolichová, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.2.2024 12:45, před 12 měsíci


NATALIA KOSHMAI

Dobrý den.
Datum narození odesláno na e-mail info@o2guru.cz.
Natalia

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 14:57, před 10 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2024 10:54, před 10 měsíci

Spotřebitelka nám sdělila, že její stížnost byla vyřešena vrácením peněžních prostředků ze strany společnosti. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.