Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74207Neoprávněný převod odběrného místa

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2024, před 12 měsíci

Tomáš Zemek

Znění stížnosti

Po pádu Frantičkových energii kdy jsem byl v DPI jsem měl podepsanou smlouvu s ČEZem a pouze se čekalo na zprocesování připojení. Elgas bez jakéhokoliv mého souhlasu zaslal převod na ně čímž mi zkomplikoval a prodloužil připojení k ČEZu a to i přes výslovný nesouhlas do telefonu, kde jsem operátorovi řekl, že v žádném případě nechci s nimi mít cokoliv společného a nechci od nich plyn odebírat. Vrcholem je vyúčtování více než rok zpětně pro odebraný plyn, ke kterému nedošlo a ani dojít nemělo. NIKDY jsem nesouhlasil s ničím co mi nabízeli.


Produkt

Nikdy jsem ani nedostal smlouvu, ani vlastně nevím jaký produkt mi nastavili.


Požadované řešení

Požaduji výmaz všech informací o mé osobě a odběrném místě, zrušení vystavené FA za energie a další nekontaktování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2024 11:12, před 12 měsíci

Pokud dodavatel energií ztratí schopnost dodávat elektřinu nebo plyn, přebírá jeho zákazníky automaticky dodavatel poslední instance, který jim začne energie okamžitě dodávat (§ 12 odst. 2 energetického zákona).

Podle § 12a odst. 7 EZ dodává dodavatel poslední instance elektřinu nebo plyn po dobu nejdéle 6 měsíců, a to v případě, byl-li o dodávku touto domácností požádán.

Povinnost dodávky poslední instance podle § 12a odst. 2 zaniká uplynutím 3 měsíců od jejího vzniku, jestliže zákazník nezmění dodavatele elektřiny nebo plynu před uplynutím této doby.

Jestliže zákazník, který spadá pod § 11a odst. 1 písm. a) nebo b) (tedy i spotřebitel) během trvání dodávky elektřiny nebo plynu dodavatelem poslední instance nezměnil dodavatele elektřiny nebo plynu, odebírá elektřinu nebo plyn a není v prodlení s úhradou žádné z plateb za dodávku elektřiny nebo plynu vůči dodavateli poslední instance, vzniká uplynutím doby 3 měsíců závazek na dobu neurčitou, jehož předmětem je dodávka elektřiny nebo plynu a zajištění služby distribuční soustavy v elektroenergetice nebo plynárenství za cenu dodávky elektřiny nebo plynu a podmínek, které dodavatel poslední instance zaslal na adresu zákazníka, kterou obdržel podle § 12c odst. 2 nebo 3 před uplynutím doby podle odstavce 1.

V případě, že je faktura dle názoru spotřebitele nesprávná, může ji u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Osobní údaje:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.3.2024 15:04, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.