Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obdržel jsem jiné zboží, místo telefonu NOKIA 7610 5G
doklad od PPL o zaplacení dobírky
Dobrý den,
potvrzujeme přijetí vaší platby ve výši 1750,00 Kč.
Platba byla provedena dne:
29.01.2024
Zásilka/zásilky:
44687071544
DĚKUJEME, ŽE JSTE SI ZVOLILI NAŠI SPOLEČNOST. TĚŠÍ NÁS VAŠE DŮVĚRA.
VÁŠ TÝM PPL
V balíčku nebyl inzerovaný telefon NOKIA 7610 /ram 12 GB, paměť 256 GB cena 1750,-
ale jenom nějaká power banka a plastová lahvička./!!!/
Inzerují jako Nokia - cz na facebooku
MMám od nich jen tohle...
https://www.rovebuy.com/?email_id=20240129211324.863fcdfb27a58896&utm_medium=email
https://www.rovebuy.com/?email_id=20240129211324.863fcdfb27a58896&utm_medium=email
MMám od nich jen tohle...
______________________ Původní zpráva: ________________________
> Od: "Lorena Andra Borza"
> Komu: Pavel Kryml
> Datum: 29.01.2024 13:51
> Předmět: F3894032/44687071544
>
Dear customer,
For a refund or replacement of products from HONGKONG YAKE TRADING LIMITED you can write to the following:
Email: hongkong_678@163.com/ service_yem@163.com
Site form: www.banlingkit.com
You will have to write an official complaint that you will find on the website above.
Thank you for your understanding,ísto telefonu Nokia za 1750,- jsem obdržel power banku a nějakou plasovou lahvičku.
Obdržel jsem jiné zboží, místo telefonu NOKIA 7610 5G doklad od PPL o zaplacení dobírky Dobrý den, potvrzujeme přijetí vaší platby ve výši 1750,00 Kč. Platba byla provedena dne: 29.01.2024 Zásilka/zásilky: 44687071544 DĚKUJEME, ŽE JSTE SI ZVOLILI NAŠI SPOLEČNOST. TĚŠÍ NÁS VAŠE DŮVĚRA. VÁŠ TÝM PPL V balíčku nebyl inzerovaný telefon NOKIA 7610 /ram 12 GB, paměť 256 GB cena 1750,- ale jenom nějaká power banka a plastová lahvička./!!!/ Inzerují jako Nokia - cz na facebooku MMám od nich jen tohle... https://www.rovebuy.com/?email_id=20240129211324.863fcdfb27a58896&utm_medium=email https://www.rovebuy.com/?email_id=20240129211324.863fcdfb27a58896&utm_medium=email MMám od nich jen tohle... ______________________ Původní zpráva: ________________________ > Od: "Lorena Andra Borza"
Návrat peněz , nebo objednané a zaplacené zboží /telefon Nokia 7610 5G
|
Tweet |
Jako provozovatel webu (rovebuy.com) není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy, je možné zboží reklamovat. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop (rovebuy.com) prostřednictvím e-mailu finalest@outlook.com nebo afterservice88@163.com, které jsou na e-shopu označeny za kontaktní e-maily.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na vymahatelnost práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se pravděpodobně jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.