Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#7422Nekonečné vyúčtování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.08.2015, před 9 lety

Fares Al-Dhabbi

Znění stížnosti

Dobry den,

Predem se omlouvam za moji cestinu.

Byl jsem zakaznik Vodafone alespon dva roky. Mam pod mem jmenem dve cisla. Oba cisla maji mesicni tariff 179 czk za internet. V Rijnu 2014 jsem volal call center abych odstoupil od smlouvy a nechal sve cisla prenest na jini operator. Toto se zrealizovalo v Listopadu asi kolem 21.11. Kazdy dvacati pati mam vyuctovani tak jsem myslel ze budu platit naposled v Listopadu. Koncem Ledna jsem dostal dopis ze mam platit kolem 453kc. Ze mam na to 3 dny. Mel jsem otazky protoze jsem nepochopil proc po takove dobe (2 mesice) dostavam takove varovani. Ten den byla Sobota tak jsem mel pochybi jestli vubec dostanou penize vcas kdyz to poslu bankovnim prevodem tak je dopurecene na dopisu. Volal jsem Vodafone ale po 30 minut cekani semi nikdo neozval tak jsem se rozhodl ty penize poslat.

V Unoru jsem dostal dalsi dopis a tentokrat chcou po me 640!. Skocil jsem na pobocku a vysvetlil ze jsem uz platil 453kc. Slecna rekla no ale dorazilo to pozde. Myslim podle systemu penize vodafone dostaly ten stejni den kdy poslaly druhou upmoniku. I kdyz me toto dost nastvalo tak jsem zaplatil ten rozdil. Kolem 180 kc rovnou na pobocce. Mam na to doklad ze uz nic nezbiva.

Za dva mesice (Duben) jsem dostal dalsi upominku ze mam platit 179kc. Zasel jsem na stejnou pobocku a vysvetlil. Pan se mi podival na system a rekl: Je tady uvedene ze jste uz zaplatil. Nevim proc tady naskocilo 180kc. Ale ja vam to smazu. Zeptal jsem se jestli uz neni potreba neco udelat. rekal ze ne. tak jsem podekoval a odesel.

30.7 jsem dostal dopis od Logicall ze budu sdruzen v SOLUS registr v nejake databaze dluzniku. A ze mam zaplatit primo Logicall 1024 ck do 3.8.

Castku jsem nezaplatil a nebudu platit. Byl jsem lojalni zakaznik. Platil jsem vzdicky vcas a toto si vubec nezaslouzim.

Zavolal jsem Logicall a tam mi rekly ze to mam vyresit s Vodafonem. Volal jsem Vodafone a tam mi rekly ze bez hesla nemuzou do mojeho uctu a ze mam zajit na pobocku. V pobocce mi rekly ze taky nemuzou nic delat protoze to resi uz jina agentura. Tak jsem napsal na reklamacni oddeleni a cekam na odpoved.


Požadované řešení

- Zrusit dluznou castku
- okamzite a uplne me zrusit z registr dluzniku jako bych tam nikdy nebyl.
- vratit 180 kc kterou jsem vubec nemel platit
- Poslat dokumenty ktery pisou ze uz nemam s Vodafonem nic spolecniho a ze nemam zadne dluhy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.8.2015 12:35, před 9 lety

Při přenosu čísla k jinému operátorovi je třeba vypořádat závazky s tím stávajícím. Tím se rozumí ukončit smlouvu, podmínky ukončení se však mohou lišit podle toho, zda byla smlouva uzavřena na dobu určitou nebo neurčitou. V případě smlouvy na dobu neurčitou bude nutné dodržet smluvenou výpovědní dobu, což znamená, že závazek ještě nějakou dobu potrvá. Pokud byla uzavřena smlouva na dobu určitou, bývá operátorem v obchodních podmínkách stanovena smluvní pokuta za její předčasné ukončení. Tato pokuta nesmí dle § 63 odst. 1 písm p) zákona o elektronických komunikací přesáhnout jednu pětinu všech zbývajících paušálů do konce smluvené doby. V takovém případě se však smluvní pokuta hradí najednou při ukončení smlouvy.

Z textu stížnosti není jasné, z jakého právního titulu společnost požadovala další úhrady přesto, že smlouva byla již ukončena a čísla převedena k jinému operátorovi. Služba již zřejmě nebyla nadále poskytována, jedná se tedy o plnění bez právního důvodu. Takové platby lze považovat za bezdůvodné obohacení a spotřebitel může žádat jejich vrácení dle § 2993 občanského zákoníku.

Spotřebiteli doporučujeme trvat na vydání potvrzení o bezdlužnosti a vrácení bezdůvodného obohacení společností. Uvedené potvrzení je vhodné následně zaslat sdružení SOLUS a požádat o výmaz z registru dlužníků z důvodu, že předmětný dluh nikdy neexistoval.

Co se týče vymáhání dluhu inkasní agenturou, měl by si spotřebitel vždy ověřit, zda došlo k postoupení pohledávky nebo zda agentura disponuje plnou mocí, aby se nestalo, že dlužník bude plnit neoprávněnému věřiteli. Vzhledem k tomu, že je však spotřebitelem popírána samotná existence dluhu, bude vhodné vyčkat na vyjádření společnosti. Inkasní agentury nemohou provádět exekuční činnost jako zákonem regulované exekutorské úřady. Exekuce představuje výkon soudního rozhodnutí a v tomto případě žádné soudní řízení prozatím neproběhlo. Není tedy důvod se exekuce obávat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.8.2015 08:21, před 9 lety

Hezký den, pane Al-Dhabbi,

na základě vaší zprávy se nemohu podívat, co přesně bylo příčinou popisované situace. To je z důvodu ochrany osobních údajů. Protože jste nám poslal písemnou reklamaci, kolegové z Reklamačního oddělení vše prověří a odpovědí vám nejpozději do 30 dní.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.8.2015 16:10, před 9 lety


Fares Al-Dhabbi

Dobry den,

Tarif je na miru. Mam moznost dat vypoved kdykoliv. Prvni castku kterou jsem mel platit byla za posledni vyuctovani. dalsich 180 kc je pokuta ze jsem neplatil vcas. 180 jsem zaplatil a asi to vypada ze zase jsem neplatil vcas podle vodafone. Nechapu jak muzete posilat dopisy ve Crvtek nebo Patek a chtit aby nekdo platil do 3 dnu bankovnim prevodem kdyz bankovni prevod trva 3 pracovni dny.


Ted mam cekat do 30 dnu nez dostanu odpoved od vodafone a do te doby moje castka skoci o nekolik sta procent nahoru. Vsiml jsem si ze neco podobniho se stalo mojim kamaradum kdyz dali vypoved. Za nekolik mesicu/let se zjistilo ze maji strasne velkou pokutu z niceho nic. Ci je to chyba ze o tom lidi nevedi?

Potrebujete lepsi process/system na vypovedi smlouvy. Aby vedeli lidi ze jsou jeste dluzny. Neni mozne ze hodne lidi nechcou platit a ze na to kaslou. Co takhle zavolat? poslat sms? napsat email? aby zakaznik vedel, a aby se bezdluznost uskotecnilo co nejrychleji bez problemu

Je potreba nejaky zakon pro ochranu zakazniku a ne jen bohate spolecnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2015 11:45, před 9 lety

Lhůty a doby pro zánik nebo vznik práv a povinností se počítají v souladu s ustanovením § 601 a násl. občanského zákoníku. Jestliže má strana smlouvy splnit povinnost ve lhůtě určené počtem dnů, pak lhůta počíná běžet dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. V tomto případě dnem následujícím po dni doručení. Zároveň zákon stanoví, že připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Lhůta pro provedení platební transakce je pak upravena v zákoně o platebním styku. Poskytovatel platebních služeb (např. banka) je povinen zajistit, aby částka byla připsána na účet poskytovatele příjemce nejpozději do konce následujícího pracovního dne po okamžiku přijetí platebního příkazu. Poskytovatel příjemce připíše částku platební transakce na platební účet příjemce neprodleně poté, co částku obdrží. Standardní platba tedy musí být dle zákona provedena do druhého pracovního dne.

Zákon o elektronických komunikacích ovšem v § 65 odst. 2 stanoví, že nezaplatil-li účastník ve lhůtě splatnosti uvedené na vyúčtování ceny za poskytnuté služby, podnikatel je povinen jej prokazatelně upozornit a stanovit náhradní lhůtu plnění ne kratší než 1 týden ode dne dodání upozornění. Lze tedy konstatovat, že stanovení náhradní lhůty pro úhradu vyúčtování v délce kratší než 1 týden je v rozporu s tímto ustanovením zákona.

Spotřebiteli doporučujeme upozornit společnost na účinnost výše citovaného ustanovení a neoprávněnost vymáhání smluvní pokuty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2016 17:28, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.3.2016 17:47, před 9 lety


Fares Al-Dhabbi

Dobry den, nedostal jsem zadnou odpoved nebo vyjadreni od Vodafonu. Hrozila exekuce tak jsem nakonec musel zaplatit. Planuju podat stiznost na CTU

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.3.2016 14:15, před 9 lety

Hezký den, pane Al-Dhabbi,

naši písemnou odpověď jsme vám posílali už v srpnu 2015. Zásilka se nám ale vrátila jako nedoručitelná s tím, že je v místě adresát neznámý.

O výsledku reklamace se můžete informovat v prodejně Vodafonu, kde vás kolegové mohou ověřit a sdělí vám, jak jsme reklamaci uzavřeli.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2016 08:46, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 15:38, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.