Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Se společností Nábytek Morava (ičo 27850064) řešíme reklamaci - výměnu nábytku již od srpna 2023. Jedná se o výklopnou postel s gaučem. Ten jsem platila předem.
Obdržela jsem od firmy nábytek, který jsem hned druhý den reklamovala, nábytek by drobně upraven na můj požadavek. Objednávka byla přes mail.
Dle první komunikace, kdy mi přislíbili vyměnit nábytek jsou neustále komplice, kdy se zákazníkem téměř nekomunikují. (Mám v mailu potvrzení, že mi nábytek vymění i když byl upraven na můj požadavek.)
Nahlásila jsem hned v prvotní komunikaci, že jsem rozbalila 3 balíky a doplnila fotografie rozbaleného zboží. O této skutečnosti tedy byli informováni.
Následně několik měsíců se téměř nic nedělo a jejich výmluvy typu že nemůžou sehnat potřebný materiál na nový nábytek není prozákaznický. Stačilo mi zavolat nebo mne jinak kontaktovat a domluvit se na jiné barvě atd.
Po několika měsících mi zaslali mail, kdy mi jen tak oznámí, že mi nábytek nevymění. Toto považuji za velice nezdvořilé, když prvotní domluva zněla jinak.
Po mé několikáté urgenci, mi bylo sděleno z jejich strany, že platí prvotní domluva. Až když jsem se zmínila, že situaci budu řešit např. s dTestem a dalšími podobnými institucemi.
Pak tedy nakonec došlo na domluvu, že nábytek vymění, jelikož jsem si brala jiný, menší a tedy dojde k výměně. Měli požadavek, kdy žádali za nový menší nábytek platbu předem (i když ten původní větší již byl plně zaplacen), jsem tedy odeslala. Ze strany firmy mi bylo slíbeno vrátit částku za původní nábytek. V tuto chvílí mají 2 platby.
V polovině prosince (tedy 4 měsíce od začátku požadavku) nakonec došlo k výměně, kdy si odvezli původní nábytek dopravcem a nový mi dopravili.
Podotýkám, že jsem si vrácený nábytek kompletně v autě dopravce vyfotila, takže když mi zástupce firmy paní JH oznámila, že je poškozený, je nehorázné. Pokud došlo k poškození, tak se muselo stát během cesty nebo při manipulaci z auta do firmy. Toto poškození odmítám, a zástupkyně firmy mi oznámila, že ji LŽU.
Také mi sdělila, že mělo dojít k vrácení obalů z rozbaleného nábytku. Já jsem však reklamovala zboží ne obal, a o této skutečnosti nebyl žádný požadavek ze strany firmy, během naší komunikace přes maily.
V tuto chvíli má dojít k vrácení celé částky za původní nábytek (43 690 kč), a dle dohody se měla od této částky odečíst doprava ve výši 1200 kč. Bohužel nevím, jestli mají jako firma nárok na tuto službu, když mají dopravu zdarma. Ale odsouhlasila jsem tento požadavek.
Do dnešního dne žádnou vrácenou platbu stále neeviduji.
Za poslední tři týdny jsem několikrát volala se zástupci firmy nebo jsem je kontaktovala mailem, kde mi zástupce firmy přislíbil, že obdržím mail s informací a do doby odeslání této zprávy nedorazila žádná informace ani peníze.
Také stále zástupkyně opakovala, že to byla chyba zaměstnance celou situaci takto vyřešit a jelikož jsem si nechala nábytek drobně upravit, je nutné vrácenou částku o toto snížit. Nezmínila se však o kolik a původní dohoda zněla původní částka bez dopravy.
Mohu se na Vás obrátit pro pomoc jak situaci vyřešit? Firma mi nechce vrátit peníze za původní nábytek. Zástupce firmy teď se mnou již ani nekomunikuje (např. že je mimo kancelář, nebo že vůbec není v kanceláři, toto mi sdělují další zaměstnanci).
Děkuji.
Jitka Lataníková
SKLÁPĚCÍ POSTEL S POHOVKOU VS 21075, 200 X 140CM
Vrácení původní celé částky jak bylo dohodnuto.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V tomto případě došlo k odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas. Vrácení zboží (původního nábytku) by tedy bylo účelně vynaloženým nákladem reklamace, který by neplatila spotřebitelka ale společnost. Platí totiž, že reklamace je bezplatná. Bezplatnost reklamace vyplývá i z evropských směrnic a platí tedy v celé Evropské unii.
Za případné poškození zboží při přepravě zpět bude v tomto případě odpovědná společnost. Spotřebitelka navíc může fotografiemi prokázat jakost zboží při předání k přepravě.
Při odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas by měla společnost vrátit kupní cenu zboží ihned, nejpozději tedy do 5 dnů. Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Následně byla uzavřena nová smlouva o dodání menšího nábytku. Spotřebitelka tedy musí zaplatit kupní cenu a dodání tohoto nového zboží, tak jak zde již podle popisu stížnosti zřejmě učinila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.