Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 29.8.2022 jsem na e-shopu objednal 3 ks filamentu, dne 31.8.2022 jsem si je vyzvedl na výdejním místě. Dlouho jsem z nich netiskl, použil jsem je až koncem minulého roku. 27.11.2023 jsem kontaktoval e-mailem společnost kvůli zjištěné závadě na jednom ze tří filamentů - špatný průměr, který byl mimo udávanou toleranci +-0,02 mm. Odpověď mailem přišla až 11.12.2023 poté, co jsem jim téhož dne svou reklamaci připomenul.
Vadný výrobek jsem poslal poštou 3.1.2024, 4.1.2024 jim dorazil. Téhož dne mi psali, že posílají novou špulku zdarma. Novou špulku s filamentem mi poslali 5.1.2024, došla 8.4.2024. Den poté jsem psal mail, poděkoval za kladné vyřízení reklamace a rovnou jsem požádal o vrácení peněz za poštovné (dle jejich reklamačního řádu, oddíl VI., bod 7.)
Přiložil jsem také sken Podacího lístku pošty. Odpověď žádná, peníze na účtu nepřibyly.
24.1.2024 jsem jim psal znova a připomněl svou žádost.
Doteď však nenapsali žádnou odpověď a ani nevrátili peníze za poštovné.
Filament AURAPOL PLA Machine Modrá 1 KG, kód PLA606588
Uhrazení poštovného (102 Kč) na můj bankovní účet, jehož číslo prodejce obdržel v několikati e-mailových zprávách.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel zboží reklamoval, mohl by požadovat uhrazení poštovného, neboť platí, že reklamace je bezplatná.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti AURAPOL s.r.o., Šumná 125, 67102.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.