Společnost


Marcela Farová

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7426Spor ohledně odstoupení od smlouvy, e-shop nepřevzal zásilku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.08.2015, před 9 lety

Lenka Jirešová

Znění stížnosti

Dne 30. 6. 2015 jsem si v internetovém obchodě www.kinderbazar.cz objednala použité dětské oblečení. Objednávka v pořádku dorazila dne 2. 7. 2015. Bohužel zboží mi nevyhovovalo a proto jsem se je rozhodla vrátit ve 14denní lhůtě. Balíček jsem spolu s písemným odstoupením od smlouvy odeslala doporučeně prostřednictvím České pošty s. p. dne 9. 7. 2015. Dne 23. 7. 2015 se mi však vrátil s tím, že si adresát zásilku ve stanovené lhůtě nevyzvedl.

Týž den jsem předmětný internetový obchod elektronicky kontaktovala s tím, že balík se vrátil, avšak já i nadále na odstoupení od smlouvy trvám, a proto jsem jej ochotná znovu zaslat i s kopií podacího lístku, abych prokázala, že jsem od smlouvy odstoupila včas. Z Kinderbazar.cz mi však bylo odpovězeno, že s ohledem na to, že jsem jim nesdělila číslo zásilky odeslaného balíku a vůbec to, že nějaký balík zasílám, jednala jsem v rozporu s jejich obchodními podmínkami a kupní smlouvou, a proto odmítají mé odstoupení od smlouvy akceptovat. Jako další důvody, proč neuznávají mé odstoupení od smlouvy pak uvádějí, že již uplynula zákonná 14 denní lhůta pro vrácení zboží, přičemž zdůrazňují, že za nedoručení balíku můžu já osobně, a dále, že bazarové oblečení ze zákona vrátit nelze.

S jejich argumenty naprosto nesouhlasím a domnívám se, že je jejich povinností odstoupení od smlouvy akceptovat a peníze za zboží vrátit.


Produkt

Bazarové dětské oblečení


Požadované řešení

Převzetí balíku prodejcem, akceptace odstoupení od smlouvy, vrácení peněz za zboží vč. nákladů za dodání zboží zákazníkovi na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2015 09:07, před 9 lety

Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit bez jakékoli sankce a bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, přičemž bazarové zboží není výjimkou. Zákon pro vrácení zboží nestanovuje žádnou omezující podmínku a ani smluvní podmínky nemohou postavení spotřebitele zhoršit.
Právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14dnů se dle § 183 nového občanského zákoníku nevztahuje na smlouvy:
a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Projev vůle působí od okamžiku, kdy má adresát možnost se s dopisem seznámit. Tím může být např. doručení dopisu obsahujícího projev vůle do bytu adresáta či do jeho poštovní schránky, popřípadě i vhození oznámení do poštovní schránky o uložení takové zásilky. Není nutné, aby se s obsahem dopisu adresát skutečně seznámil. Stačí jen, že tu možnost měl.
Pokud prodejce záměrně poštovní zásilky nepřebírá, lze si vypomoci zákonnou domněnkou doby, kdy zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, popř. od vrácení zboží, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Pokud podnikatel finanční prostředky spotřebiteli nevrátí, ocitá se v prodlení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2015 14:10, před 9 lety

Podnikatelka nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.