Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V květnu 2023 jsem si vyhlédl na webových stránkách uvedené společnosti vůz podle mých představ. Komunikoval jsem s panem H, který je zplnomocněn jednat za společnost ve smyslu komunikace s klientem dávat nabídky a předávání vozidel. Byl jsem panem H ubezpečen že vybraný vůz prohlédl technik a vše je v pořádku. K prohlídce požadovali složit 5 000 Kč. Po vzájemné dohodě jsem dne 27.6.2023 podepsal příslušnou smlouvu a odeslal dle smlouvy na účet zálohu ve výši 400 000 Kč. Doručení vozu bylo stanoveno do 27.7.2023. Od této doby začala urgence na dodání vozu. Což zprostředkovatel (jednatel pan Fijolek) stále potvrzoval posunováním termínu dodání až do října 2023, kdy napsal že vůz byl konečně prodán a mě pošlou zálohu zpět. Ani to se však nestalo a dne 31.10.2023 jsem sepsal odstoupení od koupě s tím že zprostředkovatel má na vrácení zálohy 3 dny a od čtvrtého dne dle zákona z roku 1970 zprostředkovatel zaplatí z úroku z prodlení 15% p.a. penále. Komunikace se zprostředkovatelem probíhá a navrácení částky mi stále oddaluje s tím, že má problém s financemi, ale prostředky mi navrátí. Navrhoval mi taktéž splátkový kalendář po 14 dnech 50 000 Kč k čemuž také nedošlo. termín pro maximální vyrovnání dal k 15.2.2024, ale podle předchozí komunikace se tomu nedá věřit. Z výše uvedených důvodů se na Vás obracím s žádostí o pomoc v tomto případu. Veškerou emailovou a whatsappovou komunikaci mohu doložit.
koupě vozu Toyota Corolla ***
vrácení částky 405 000 Kč včetně penále za ušlý zisk. V případě úročených prostředků na termínovaném vkladu to dělá 6% p.a. a to od období minimálně 1.11.2023, pokud se prokáže, že to byl od začátku podvod tak už od 27.6.2023. Děkuji
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti JCK CZ s.r.o., Plzeňská 3350/18, 15000 Praha.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.