Společnost


Vinted s.r.o.

Počet nahlášených stížností:208
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#74267Ztracená zásilka bez kompenzace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2024, před 12 měsíci

Eva Šafaříková

Znění stížnosti

Na Vinted jsem prodávala dětské rukavice - balíček jsem odeslala hned druhý den. Na Vinted nefungovalo sledování, na Balíkovně ale bylo vidět že odesláno je, do zprávy jsem kupující zaslala potvrzení. Toto proběhlo v říjnu, balíček ale Balíkovna ztratila, komunikovala jsem s nima, snažili se ho najít ale nepodařilo se. V listopadu mi sdělili, ať podám reklamaci, což jsem hned udělala. Pak jsem ještě v prosinci dokládala fotky a popis rukaviček na vyžádání Balíkovny. Vinted se mnou nekomunikoval, celou transakci i po zaslání potvrzení stornoval s tím, že jsem balík neodeslala a tím to pro ně skončilo. Celou reklamaci jsem si vyřídila, Balíkovna ji uznala a výsledek je, že reklamace je uznána a kompenzace bude vyplacena Vinted, protože ten je uveden jako prodejce. Čekala jsem, že Vinted mi peníze zašle ale nic se nedělo. V lednu jsem opakovaně kontaktovala Vinted jak přímo v aplikaci tak na e-mailu. Na vše pouze odpověděli, že jsem neposlala přes jejich vygenerovaný kód a mam smůlu. To ale není pravda. Poslala jsem s jejich kódem, lze si to potvrdit jak na potvrzení o převzetí zásilky tak přímo u Balíkovny. Vždyť ta i tu reklamaci uznala. Vinted si vyžádal ta potvrzení, všechno jsem jim znova asi postopadesáté poslala a opět jen přišla tatáž zkopírovaná věta, že jsem balík neodeslala. Na to jsem jim napsala, že to přeci není pravda a byla bych ráda, aby se na to doopravdy někdo podíval nebo budu kontaktovat ČOI. To mi pak anglicky napsali, že celý problém se stal před dlouhou dobou a oni už s tím nic neudělají. Takže oni to vůbec neřešili, pořád to oddalovali, ani se na to nedopodívali, neodpovídali včas a nebo vůbec a pak se vymluví na to, že už je to dlouho a tudíž nebudou řešit. Peníze za ten údajně neodeslaný balík si nechali, já nemám ani peníze z prodeje, ani balík, ani peníze z reklamace. Přijde mi to opravdu už jako krádež a nevím co dělat. Praktiky Vinted jsou opravdu za hranou jak slušného jednání, obchodu, tak i zákona.


Požadované řešení

Žádám, aby se Vinted na ta potvrzení opravdu podíval - pak by museli uznat, že já balík odeslala jak jsem měla. Balíkovna jim vyplatila kompenzaci za ztracený balík, která také náleží mně, já ztrátou přišla o peníze,ne Vinted. Proto požaduji i navrácení těchto financí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2024 06:45, před 12 měsíci

Zrušení transakce:
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že poskytovatel platebních služeb zadrží celkovou cenu zaplacenou kupujícím v úschově až do doby, než bude transakce dokončena. Transakce je považována za dokončenou:
- když kupující klikne na tlačítko „Vše je OK“ během lhůty pro oznámení sporu; nebo
- automaticky po uplynutí lhůty pro oznámení sporu, neoznámí-li kupující spor kliknutím na tlačítko „Mám problém“ během lhůty pro oznámení sporu; nebo
- po vyřešení sporu, který byl oznámen během lhůty pro oznámení sporu.

Jakmile bude transakce dokončena, převede poskytovatel platebních služeb neprodleně kupní cenu předmětu a také dopravné [pokud byla použita jiná možnost přepravy než integrovaná přeprava (předplacené platební štítky)] do elektronické peněženky prodávajícího (Vinted peněženka).

Podle obchodních podmínek společnosti platí, že prodávající musí odeslat předmět do pěti pracovních dní od chvíle, kdy bude společností Vinted informován o skutečnosti, že kupující zaplatil celkovou cenu. V případě, že prodávající neodešle předmět ve lhůtě, má společnost Vinted právo transakci zrušit.

Prodávajícímu doporučujeme, zaslat společnosti odkaz na sledování zásilky (popř. snímek obrazovky tohoto sledování), který by měl být přiložen v e-mailu od dopravce po odeslání balíčku. Společnost by se po nahlášení problému měla vyjádřit do 48 hodin.

Na závěr apelujeme na kupující/prodávající, aby si hlídali dostupnost sledování zásilek v konverzacích a tím tak předcházeli možným problémům. Jestliže sledování zásilky není dostupné po odeslání balíčku, doporučujeme nahlásit problém společnosti, a to přímo v konverzaci s kupujícím/prodávajícím. Po nahlášení problému přijde kupujícímu/prodávajícímu od společnosti vyjádření ve formě automatické odpovědi, v tomto případě je však vhodné kliknout v konverzaci se společností na tlačítko "Ještě potřebuji pomoct" a daný problém popsat. Do 48 hodin by následně měl být problém společností vyřešen, o čemž by kupujícího/prodávajícího měla společnost informovat. Upozorňujeme kupující/prodávající, že společnost někdy zasílá vyjádření i v angličtině.

Reklamace:
Ztrátu balíku je vhodné reklamovat u přepravní společnosti, která byla spotřebitelem použita, tak jak zde spotřebitelka učinila. Pokud spotřebitelka použila přepravní štítky společnosti Vinted, může reklamaci oznámit i této společnosti.

Pokud byla reklamace uznána, avšak kompenzace za ztrátu balíku byla vyplacena společnosti Vinted, měla by tato společnost spotřebiteli kompenzaci vyplatit. Pokud tak neučiní, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Další kontakty na společnost Vinted s.r.o.:
- kontaktní formulář: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1,
- adresa sídla společnosti: Vinted s.r.o., Zenklova 32/28, 18000 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.3.2024 15:20, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.