Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, zakoupili jsme si sedací soupravu ve Scontu Praha Černý most 18.9.2013. Po roce užívání začala vyčnívat kostra sedací soupravy. Reklamovali jsme tedy přímo ve Scontu. Byl u nás 3.8.2015 servisní technik, který nám řekl, že jsme si takto sedací soupravu už zakoupili. Prý je už takto sedací souprava vystavena na prodejně, kde je cítit při posazení kostra sedací soupravy a jedná se tedy o běžné opotřebení. Ten samý den jsme se jeli z Kolína do Prahy podívat tedy na tuto sedací soupravu a znovu ji na prodejně vyzkoušet, ale na prodejně takto sedací souprava při posazení nevypadá. Vypadá stejně jako při koupi, tzn. není cítit při posazení kostra sedací soupravy. Prodavačka nám ochotně sdělila, že tato sedací souprava COMO je na prodejně vystavena více jak dva roky. Podali jsme tedy znovu posouzení vedoucím prodeje, který přislíbil, že věc řádně prošetří se servisním technikem a dá vědět. 4.8. 2015 mi byl od vedoucího reklamačního oddělení odeslán e-mail: "Reaguji, na Vaší reklamaci, na prosezení sedací soupravy COMO, kterou jste u nás 18.9.2013 zakoupili. Dle sdělení našeho servisního technika pana Seiferta, který Vás navštívil 3.8.2015 se jedná o standardní opotřebení této sedací soupravy. Vyčnívající části kostry této sedací soupravy, v sedací části nemohou být předmětem reklamace, protože se zcela shodují, s naším vystaveným kusem, který jste si jistě před koupí řádně prohlídli a vyzkoušeli, u nás na prodejně. Takto je tato sedací souprava konstruovaná. Každý výrobce používá jinou technologii zpracování, proto se snažíme zde, na prodejně každý kus vystavit, aby měl zákazník možnost, vybrat si dle vlastního uvážení. Reklamaci zamítáme a tímto ji považujeme, za ukončenou." Servisní technik nám řekl, že ani nelze do sedačky dát novou výplň, aby nebyla cítit kostra sedací soupravy. A když jsem chtěla, aby mi toto napsal do servisní zprávy nechtěl. Mohli byste nám prosím poradit, jak se máme dále bránit??
Sedací souprava COMO 4135995.01 - Sconto nábytek
Požadujeme výměnu sedačky.
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Dobrý den,
sedací soupravu užíváte takřka dva roky a za tuto dobu může na nábytku dojít k určitým změnám závislým právě na době a míře používání. Náš servisní technik je zkušený truhlář a čalouník a pokud o reklamaci rozhodl tak, že Vámi vytýkané vady jsou běžným opotřebením, tak na tomto stanovisku trváme.
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit. Stížnost proto uzavíráme.