Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74283STÍŽNOST - DOTAZ na postup průvodčí..

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2024, před 11 měsíci

miloš Volavý

Znění stížnosti

Dobrý den.
1.2.2024 jsem byl na schůzce v Bílovicích nad Svitavou. Pospíchal jsem a skutečně jen
tak tak jsem stihl vlak S2 4718 ve 12.11hod. Řádně jsem nastoupil do vagonu s nápisem tiket ,jízdenky a srovnával dech, protože mám 68 roků. Postarší paní průvodčí mě nemile překvapila, když po mně chtěla pokutu 50Kč, protože naproti přes koleje je otevřená pokladna. Snažil jsem se vysvětlit, že jsem nešel po druhé straně náspu a kdybych tušil, že naproti je otevřená pokladna a šel bych si koupit jízdenku, dozajista by mi vlak ujel. Proto využívám možnosti a chci si zakoupit jízdenku ve vlaku. Řekla, že ji to nezajímá a mám prý chodit na vlak včas.

Jízdenka *** 16Kč + poplatek 50Kč za pořízení jízdního dokladu u personálu ve vlaku. (oskenoval bych, nevím jak)
Potupně jsem zaplatil pokutu a poprvé v životě si slíbil, že si budu stěžovat.
Tak se ptám, měla průvodčí pravdu ????
Děkuji, M.Volavý ***


Požadované řešení

Info o správnosti postupu průvodčí, popřípadě vratka pokuty na ***

V dokonalé úctě M.Volavý


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2024 09:00, před 11 měsíci

Nákup jízdenky u průvodčího je možný bez přirážky, pokud spotřebitel jede ze stanice, ve které nebyla otevřená pokladna. Jinak je nutné zaplatit navíc manipulační přirážku 50 Kč.

Pokud se však spotřebitel domnívá, že je v právu, může ohledně vzniklé situace kontaktovat České dráhy, případně jim dát podnět pro zlepšení služeb.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.