Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, ráda bych podala stížnost, za z mého pohledu nefér jednání
společnosti FLIXBUS, IČO 06015697.
Včera dne 1.2.2024 jsem objednala jízdenky Praha - Amsterdam pro 2 osoby na dubnový termín 12-14.4.2024 v částce 4111,-
Nakonec jsem ale odpoledne zvolila jiný způsob přepravy, proto jsem se rozhodla stornovat jízdenky, s předpokladem vrácení financí zpět na BU. Mám screen webových stránek, kde má Flixbus napsané storno podmínky vrácení peněz - podle této stránky a přehledové tabulky jsem se řídila tím, že stornuju-li jízdenky víc jak 30 dní, musí mi vrátit celou částku.
Kontaktovala jsem téhož dne jejich agenta na chatu Flixbus stránek, agent mi tvrdil, že finance vrátit může, ale musím se na ně obrátit po 24 hodinách od rezervace, tuto konverzaci mám také ve screenu, kde mi garantoval vrácení částky 3916,- jelikož místenky prý nelze proplatit.
Tak jsem učinila dnes 2.2.2024 a jiný agent mi předal informaci, že peníze mi dle jejich podmínek vrátit nemohou, protože podle podmínek, které mají na internetu je mohou vrátit pouze v poukazu, který bude v platnosti 1 rok a mohu jej využít na jiné jízdenky, s tím že peněžní refundace NENÍ MOŽNÁ.
V tuto chvíli se mi jejich jednání nelíbí, a opravdu mi to připadá jako klamání zákazníka a připadá mi, že tímto
způsobem obelhávají svou klientelu, jelikož na stránkách mají variantu pro klienty VRÁCENÍ PENĚZ NA BU / POUKAZ, navíc, při objednávce jsem záměrně pro kontrolu, překlikla na storno podmínky, kde mají tu pěknou tabulku, kde je jasně rozepsané, kolik peněz vrátí, v jaké době storna.
Tím jsem se řídila, jinak bych u nich jízdenky skutečně neobjednala.
co s tím mohu dělat, krom toho, že jsem přes jejich webové stránky požádala ještě jednou o refundaci.
Předpokládám, že nejsem jediná, kdo v tomto směru naletěl a velice nerada bych jim nechala 4 tis o které se obohatí,
protože po této zkušenosti je jasné, že s nimi rozhodně žádnou jinou smlouvu o přepravě neuzavřu. Děkuji za případné prověření NEBO INFORMACI co s tím, a přeji pěkný
den.
s pozdravem Lucie Hladká
Řešením je pro mě vrácení peněz na BU, I KDYBY V NECELÉ ČÁSTCE 4111,- ALE V PONÍŽENÉ 3916 BEZ TĚCH MÍSTENEK.
|
Tweet |
Jak uvádí i sama spotřebitelka, společnost v obchodních podmínkách stanovuje, že v případě stornování jízdenky 30 a více dní před odjezdem bude vráceno 100 % kupní ceny. Nikde přitom není uvedeno, že není možné vrátit finanční prostředky za místenky. Spotřebiteli by tak měla být vrácena celá částka včetně té, která odpovídá místenkám (v tomto případě tedy 4111 Kč).
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.