Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den,
na Vinted jsem spoustu let, mám téměř 3000 hodnocení a nikdy jsem neměla jediný problém. Až nyní mi odmítají vyplatit peníze za prodané zboží s tím, že ADYEN vyžaduje ověření totožnosti. To jsem samozřejmě udělala asi 15x, poslala foto OP i screen bankovního účtu, vše samozřejmě platné a čitelné, nicméně pokaždé mi přijde zpráva, že se Ověření nezdařilo z různých důvodů - nejprve byl údajně nekvalitní snímek OP (nesmysl) a pak mi napsali, že je snímek ok, ale že je OP neplatný (nesmysl), pak jsem tedy poslala bankovní screen a napsali mi, že účet neexistuje (nesmyl). Administrátoři mi k tomu napsali jen tolik, abych už více nepsala a že je jim to líto, ale záležitost tímto uzavírají..Takže co má v takovém případě člověk dělat? My jsme si tento systém s Peněženkou nevymysleli a přece se nemohou k lidem takto chovat a vědomě je okrádat? Co je to za Podpora, která poškozenému napíše, že je jí situace líto, ale tím končí ? Prosím vás tímto o pomoc, už jsem znechucena a po převodu zadržovaných plateb Vinted definitivně opustím, protože to se zde poslední dobou děje, nemá co do činění se slušnými mravy.
Neochota ze strany administrátorů, zavádějící informace, úmyslné zadržování plateb
❗❗ Žádám o okamžité převedení neoprávněně zadržovaných plateb z Vinted Peněženky na můj účet ❗❗
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že uživatelé si mohou převést prostředky ze své elektronické peněženky na svůj bankovní účet. Aby převedení bylo možné, je třeba nejprve v nastavení účtu doplnit číslo bankovního účtu, celé jméno a fakturační adresu. Pokud tak spotřebitelka učinila, měly by jí být peníze převedeny.
Dále je zde uvedeno, že pokud uživatel dosáhne limitních hodnot v rámci procesu KYC, nebo pokud bude mít poskytovatel platebních služeb podezření, že se uživatel podílí na potenciálně podezřelé nebo podvodné činnosti, bude možnost převodu pozastavena do doby, než uživatel úspěšně absolvuje kontrolu v rámci procesu KYC.
KYC je zkratka anglických slov Know Your Customer, tedy Poznej svého klienta. Legislativa tímto ukládá některé povinnosti, aby finanční instituce pomáhaly v boji proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Povinnosti vychází ze zákona (§ 9 zákona č. 253/2008 Sb., neboli AML zákona) a týkají se všech finančních institucí včetně bank.
Společnost si v obchodních podmínkách nestanovila lhůtu na prověření identity zákazníka, což znamená, že by tak mělo být učiněno v přiměřené lhůtě.
Pokud by přiměřená lhůta k ověření totožnosti uběhla a spotřebitelce by peněžní prostředky nebyly vráceny, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.