Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V listopadu 2023 jsem dceři k Vánocům zakoupila copánkovač za 699kc plus poštovné pres internetovy obchod Mall. Po rozbaleni jsme chteli vyrobek pouzit a vyzkouset copanky.po zapnuti v nem zalupalo a vyrobek se temer netocil. Reklamovala jsem zbozi a Vysledek reklamace byl ten,ze nebyla vyrizena z duvodu toho,ze bylo s vyrobkem spatne manipulovano. My ale nemeli ani šanci s ním manipulovat protoze od zacatku nefungoval. Jak se mam prosím bránit?. Pozaduji veaceni penez. S Mallem jsem byla v kontaktu. Bylo mi receno,ze pokud s vysledkem reklamace nedouhlasim,mam se obratit na soudniho znalce,ten ale tezko pozna,kdy se copankivac rozbil. Dekuji Halenarova
CoolCeny Dětská sada na zaplétání copánků
Vrácení peněz z důvodu dodani vadneho vyrobku.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Jestliže již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodů, je možné vadné zboží reklamovat, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouváme se za komplikace se zakoupeným výrobkem. V tuto chvíli vše řešíme s interním oddělením. Situace bude dořešena Odstoupením od kupní smlouvy a vrácením platby. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz
Dobrý den, pokud Mall dodrží domluvu a vrátí peníze tak beru stížnost za uzavřenou. Velice děkuji Dtestu za rychlé řešení situace, bez Vás by mi za vadný výrobek peníze nevrátili. Hezký Den Halenárová
Dobrý den, v tuto chvíli čekáme na propsání nepřevzatého zboží do objednávky. Jakmile se tak stane, bude vystaven dobropis a vrácena platba. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla ohledně vrácení peněžních prostředků společností informovat, popř. stížnost následně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně vystavení dobropisu a vrácení platby spotřebitelce, stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.