Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
De 13.5.2013 jsem v provozovně OC Nový Smíchov Klenoty Aurum koupil prsten s bril., název zboží 314-057-141950-0220 za 15.992,-Kč.
Prsten jsem u této společnosti nechal zmenšit na vel.48. Dne 2.7.2013 jsem zboží reklamoval z důvodů černání šperku a slézání rhodia. Reklamace byla uznána a prsten byl opraven. Pro tu samou vadu jsem prsten reklamoval v Klenoty Aurum znovu a to dne 21.7.2014 v Metropoli Zličín, reklamace byla uznána a šperk byl opraven. Pro tu samou vadu bylo zboží reklamováno po třetí a to dne 19.5.2015 opět v OC Nový Smíchov. Jelikož se jednalo o 3.reklamaci, požadovali jsme odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
3. reklamace pro tu samou vadu ale nebyla uznána, zboží jsem si nepřevzal. Obsluze Klenoty Aurum OC Nový Smíchov bylo již dne 28.5.2015 z naší strany nabídnuto, že jsme ochotni prsten vyměnit za ten samý nový, případně jsme se informovali, o možnosti vyhotovení toho samého zboží na zakázku, což prý ale nelze. Dne 22.6.2015 jsme přišli s dalším návrhem výměny zboží za poukázku na nákup jiného zboží, na což ale obsluha nereagovala.
Rovněž jsem při návštěvě pobočky OC Nový Smíchov dne 22.6.2015 zjistil, že společnost Klenoty Aurum nechala na prsten č. 314-057-141950-0220 nanést silnou vrstvu rhodia a tudíž odstranila vadu bez našeho vědomí a odsouhlasení. Následně mě byl odpoledne dne 22.6.2015 přeposlán email, kde nás společnost informuje, že se rozhodla zdarma prsten opravit nanesením silné vrstvy rhodia.
I když došlo k formálnímu zamítnutí 3. reklamace pro tu samou vadu, tak společnost vadu odstranila a z postupu jsme chápali, že společnost by v tomto případě měla reklamaci uznat a zamítnutí bylo pouze účelové.
Dne 25.6.2015 jsme tedy společnosti zaslali doporučený dopis s dodejkou, kde jsme požadovali Odstoupení od smlouvy pro opakovanou vadu. Společnost na dopis vůbec nereagovala. Po osobní návštěvě na pobočce OC Nový Smíchov jsme se pouze dozvěděli, že společnost na dopis reagovat nebude z důvodu již dřívější zamítnuté reklamace.
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení.
Pokud byla reklamace zamítnuta a spotřebitel s důvody zamítnutí nesouhlasí, může se obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.