Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rozbila se nám sušička, tak jsem si objednala servis od firmy Timural s.r.o., domluvili jsme se na konkrétní čas. Technik přijel o 40minut později a byl nepříjemný, na nic se neptal a rovnou odmontoval modul, že je spálený. Slíbil, že modul odveze do servisu, kde ho opraví, ale ať se připravím na to, že oprava bude minimálně 3tis. plus DPH a že chce zálohu 1tis. teď hotově, platba kartou nebyla možná, naštěstí jsem peníze měla a technikovi dala. Chtěla jsem od něj potvrzení, že platbu ode mne přijal, moc se na to netvářil, ale nakonec mi potvrzení vypsal. Říkal, že oprava bude do 7 pracovních dnů, v úterý mi volal, byl velmi nepříjemný a jen suše sdělil, že to opravit nejde a musí se koupit nový modul a jeho cena je min. 4tis. a že se to nevyplatí, ani se mě nezeptal, zda o nový modul stojím, jen řekl ať mu pošlu sms, že souhlasím s tím, že modul zničí. Večer jsem zkusila na Internetu modul najít a našla jsem za 2500kč a pátrala ještě dál a narazila na několik stížností na tuto firmu a hned nejnovější stížnost je podobná té moji. Napsala jsem tedy firmě, že chci vrátit zálohu, protože oprava nebyla provedena, bohužel mi nikdo neodpověděl a peníze také nedorazily i přesto, že jsem uvedla na jaký účet mi má záloha být vrácena.
Oprava sušičky Candy
Vrácení zaplacené zálohy
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Jestliže se jednalo o placenou opravu, což ze stížnosti vyplývá, byla mezi stranami uzavřena o smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (opraváři, resp. společnosti) nároky z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku). V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení opravy (bezplatně), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.