Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V květnu 2014 jsem v eshopu pořídil RC soupravu LRP A3-STX Deluxe 2,4GHz FHSS. V červnu 2015 začaly se soupravou problémy. Kontaktoval jsem prodejce, aby mi zdělil adresu kam mám soupravu poslat na reklamaci. Adresu jsem obdržel a 18.6.2015 jsem sopravu odeslal. Dorazila jim 19.6.2015 a pak už se nic nedělo. 19.7.2015 jsem poslal email že už je to měsíc anic se neděje. Bylo mi sděleno že reklamace je zamítnutá a že 15.7.2015 mi byl poslán email, který mě nikdy nedorazil. Sdělením o zamítnutí přestal obchod dále komunikovat. 2.8.2015 jsem obchod opět kontaktoval že zboží neposlaly tedy zpět. 3.8.2015 odpověděly že neví co se stalo, že to zjištují a, že se mi ten den ještě ozvou. A neozvaly, i když jsem jim znovu psal. Dodnes nemám ani zboží ani peníze.
RC soupravaJeliko LRP A3-STX Deluxe 2,4GHz FHSS
Jelikož se neozvaly v průběhu 30 dní, ale až po mém emailu a protože dodnešního dne nemám zboží zpět a komunikace vázne požaduji navrácení peněz.
|
Tweet |
Navzdory poměrně rozšířené představě, že spotřebitel se má „starat sám“, rozhodl Ústavní soud ČR i Nejvyšší soud ČR o tom, že povinnost prodejce spotřebitele o vyřízení reklamace informovat lze dovodit ze zákona. Teprve vyrozuměním spotřebitele o vyřízení reklamace je reklamační řízení ukončeno a spotřebiteli vzniká povinnost si věc od prodejce převzít zpět.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Náklady spojené s vyřízením reklamace nese vždy prodejce. Pokud spotřebitel musí vadné zboží na reklamaci prodejci odeslat, musí mu prodejce na své náklady zboží zaslat zpět. Pokud spotřebiteli nějaké náklady s reklamací vzniknou, má právo po prodejci požadovat jejich uhrazení. Poštovné patří mezi typické náklady spojené s reklamací.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, společnost mě kontaktovala telefonicky a peníze za zboží již poslala na můj účet. Děkuji Vám za pomoc. S pozdravem Aleš Bula