Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V listopadu 2022 jsem si na Bonky objednala 2 zásilky.Byly to těžítka ze skla a plastu.První zásilka v hodnotě 326 kč mi přišla po pár měsících.Jaké bylo moje rozčarování,místo těžítek mi přišly 2 samolepky s obrázkem těžítka.Psala jsem stížnost,nulová komunikace.Tak jsem vypsala reklamační formulář.Do týdne mi přišla druhá objednávka v hodnotě 380kč,u které vyžadovali zaplatit ještě 200kč za clo.Viděla jsem,že zásilka je opět placatá,v obálce,tak jsem zásilku nepřijali a byla jím vrácena zpět.A zase ten samý kolotoč,jak u první zásilky.Nakonec to dopadlo tak,že z první zásilky,místo 326kč mi bylo vráceno 134kč a z druhé zásilky za 380kč,kterou jsem nepřevzala mi bylo vráceno 161kč.A já se ptám,kdo mi zaplatí rozdíl 411kč?A to si pište,že ty peníze chci vrátit do koruny.Jinak to začnu řešit s ČOI a policii.První objednávka byla 11 11.2022 za 326kč-čislo objednávky ***. Druhá objednávka byla 30.11.2022-čislo objednávky ***.Na jméno Zdeňka Adámková,***
Těžítka ze skla a plastu
Vrátit peníze 411kč
|
Tweet |
Obecně ke stížnosti:
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Dále poukazujeme na to, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Reklamaci či odstoupení od smlouvy je tak možné uplatnit vůči společnosti FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu: FINALTY TARGET MEDIA s.r.o., Rybná 716/24, 11000 Praha.
K nepřevzetí balíku spotřebitelem:
Nepřevzetí balíku obecně neznamená odstoupení od smlouvy (některé e-shopy však nepřevzetí za odstoupení považují). Pokud by chtěl spotřebitel od smlouvy odstoupit, je nutné toto oznámit společnosti.
K odstoupení od smlouvy a k reklamaci:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel mimo odstoupení od smlouvy bez udání důvodu zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.
Ke společnosti FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci:
Rozhodnutím Městského soudu v Praze č.j. 70 Cm 1347/2023-3 ze dne 15. 11. 2023 byla obchodní korporace (FINALTY TARGET MEDIA s.r.o.) zrušena s likvidací a jmenován likvidátor. Toto usnesení nabylo právní moci dne 20. 12. 2023.
Spotřebitelům tedy doporučujeme, jestliže tak ještě neučinili, aby se se svou pohledávkou obrátili přímo na likvidátora Mgr. Roberta Hynka, a to na adrese: Vodičkova 699/30, Nové Město, 110 00 Praha 1, jelikož v případě likvidace není možné se obracet přímo na společnost.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.