Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den. Moje zkušenost s vyřízením mé reklamace je silně negativní. Prodejce a servis si mne přehazovali jako horký brambor a od obou jsem dostal rozporuplné informace. Reklamoval jsem již potřetí závadu na reproduktoru telefonu Samsung Galaxy S22Ultra. Nejprve jsem navštívil Samsung prodejnu v OC Chodov, kde jsem zařízení zakoupil. Sdělil jsem jim závadu a upozornil je, že už je to potřetí stejná závada a že bych rád odstoupil od smlouvy. Na prodejně mi řekli, že se musí porucha nejdříve potvrdit formou reklamace v autorizovaném servisu a doporučili mi telefon zanést rovnou na servisní pracoviště na adrese Ječná 36 pro urychlení reklamace. V autorizovaném servisu jsem sdělil, že mě za nimi poslali z prodejny a řekl jsem jim, že už je to třetí reklamace, dle mého názoru stejné závady. Nato jsem předpokládal, že mi nabídnou způsob řešení této situace, ale místo toho můj telefon poslali přímo na opravu bez toho, aby vzali na vědomí, že vzhledem k tomu, že se identická závada vyskytla v relativně krátkém čase již potřetí, chci odstoupit od smlouvy a vrátit peníze. S odůvodněním, že jsem měl požadovat odstoupení od smlouvy při založení reklamace na prodejně. Tam mi ovšem řekli, že se totožná závada musí nejdříve potvrdit formou reklamace v autorizovaném servisu, kde mi bude vystaven servisní list s dobropisem o uznání třetí shodné závady. Poté bude se mnou další postup řešit prodejna. V servisu mi řekli, že dobropis mi vystaví až po posouzení na pracovišti Samsungu odkud se mi e-mailem ozvou. Druhý den mi zavolal pracovník, o kterém jsem se domníval, že je zástupcem fy Samsung, což se následně nepotvrdilo, byl to zaměstnanec servisu v Ječné ulici, a sdělil mi, že odstoupení od smlouvy není možné, protože jsem prý nepožadoval odstoupení od smlouvy při sepisování Zakázkového listu. To se ovšem nezakládá na pravdě, již při projednávání na prodejně jsem říkal, že pokud se potvrdí totožná závada již potřetí, chci odstoupit od smlouvy. V servisu napsali do zakázkového listu požadavek opravy i když jsem upozorňoval, že potřebuji pouze potvrzení stejné závady pro prodejnu. Podle mne došlo k pochybení jak v jednání prodejce, který mne místo řešení reklamace na místě, poslal na servis, tak i na straně servisu, který se mne ani nezeptal, jakým způsobem chci danou situaci řešit, ale rovnou předal telefon k opravě. Já ovšem, přes popsaná pochybení na straně prodejce i servisu, trvám na vyřízení této reklamace formou odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Třetí reklamace vadného reproduktoru telefonu Samsung Galaxy S22Ultra, sériové číslo R3CT20C5L5P, IMEI: ***
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Jestliže spotřebitel upozornil zaměstnance společnosti a vznesl nárok jak na prodejně, tak i v autorizovaném servisu, že chce od smlouvy odstoupit z důvodu opakovaného výskytu vady na věci, je společnost povinna spotřebiteli umožnit odstoupit od smlouvy a vrátit mu za vadný výrobek peněžní prostředky v případě, že reklamace třetí vady bude v rámci reklamačního řízení uznána.
Navíc jednání zaměstnanců společnosti je závazné pro společnost Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. dle § 430 občanského zákoníku.
V tomto případě se tedy domníváme, že spotřebitel má nárok na odstoupení od smlouvy.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
V reklamačním protokolu by tedy mělo být uvedeno, že spotřebitel žádal odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň, aktuálne v tomto prípade evidujeme riešenie s kontrolným oddelením spoločnosti - VOC (voice of costumer), od ktorého zákazník obdrží vyjadrenie. S pozdravom Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. The Park - V Parku 2323/14 148 00 Praha 4 - Czech Republic
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji stížnosti.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den společnost Samsung moji stížnost zamítla. Dle jejich názoru vše proběhlo naprosto v pořádku a jako kompenzaci vzniklých problemu mi nabídly slevu na zařízení.
Děkujeme spotřebiteli za vyjádření. Vzhledem k tomu, že nedošlo ke smírnému řešení mezi stranami, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Žádáme tímto spotřebitele o sdělení, zda této možnosti využije, případně o uzavření stížnosti.
Jelikož společnost Samsung nevyhověla mé stížnosti obrátím se na ČESKOU OBCHODNÍ INSPEKCI.
Děkujeme spotřebiteli za informaci.
Vzhledem k tomu, že by případ postoupen ČOI, ponecháváme stížnost přeřazenou na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji a výsledku tohoto řízení.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Opětovně žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází. V opačném případě bude stížnost uzavřena bez dosažení dohody stran.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme bez dosažení dohody stran.